کد خبر: ۲۴۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 17
در دنیای امروز، چاقی به عنوان یک بیماری مزمن شناخته می شود و یکی از بزرگ ترین معضلات جامعه در آینده، عدم آگاهی از چاقی خواهد بود که در حال حاضر با راه‌اندازی این دهکده، هدف این است که معضلات چاقی به مردم معرفی شود و همه بدانند که چاقی یک بیماری است که باید جدی گرفته شو
شفا آنلاین>سلامت> طی سال های اخیر، چاقی در تمام دنیا به صورت تصاعدی در حال بالا رفتن است.

 به گزارش شفا آنلاین:علی مستوفی دبیر دهکده چاقی، گفت: در دنیای امروز، چاقی به عنوان یک بیماری مزمن شناخته می شود و یکی از بزرگ ترین معضلات جامعه در آینده، عدم آگاهی از چاقی خواهد بود که در حال حاضر با راه‌اندازی این دهکده، هدف این است که معضلات چاقی به مردم معرفی شود و همه بدانند که چاقی<Obesity> یک بیماری است که باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه دهکده سلامت با همکاری وزارت بهداشت‏ و بخش خصوصی برگزار شد، تاکید کرد: هدف از برگزاری این دهکده، اطلاع رسانی و آگاهی افکار عمومی در زمینه چاقی به عنوان بیماری مزمن است.

مستوفی افزود: سبک زندگی فعلی، چاقی و عدم تحرک را به دنبال دارد و شاهد فراگیرتر شدن آن در کشور هستیم ولی عوارض چاقی قابل کنترل است و باید مورد توجه قرار گیرد. در همین راستا معمولا اطلاع‌رسانی در سطح شهر در صورت تداوم بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی در خصوص اصول تغذیه در زندگی روزانه، گفت: کم مصرف کردن فست‌فودها مانند ساندویچ ها، سرخ کردنی ها، گوشت قرمز و یا غذاهای پرچرب و حجیم و مصرف بیشتر سبزیجات و میوه‌ها و سالادها همچنین افزایش تحرک و تغییر سبک زندگی می تواند در کاهش چاقی تاثیر داشته باشد.

مستوفی یادآور شد: از آنجا که ۶۰ درصد ایرانیان اضافه وزن یا چاقی دارند باید به پیشگیری از این بیماری مزمن و درمان آن بیشتر توجه کنند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: