کد خبر: ۲۴۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 17
این دندانپزشک متخلف شهریور سال گذشته به‌دلیل قصور پزشکی باعث مرگ روناک رضایی زاده- 3 ساله - شد و چند ماه بعد نیز امیرعلی ترابی - 3 ساله - به‌دلیل ترس هنگام کار دندانپزشکی به کما رفت
 شفا آنلاین>سلامت>حکم خانم دکتر اراکی که باعث مرگ یک دختر 3 ساله و به کما رفتن کودک دیگری شده بود از سوی دادگاه تجدید نظر صادر شد.


به گزارش شفا آنلاین:این دندانپزشک متخلف شهریور سال گذشته به‌دلیل قصور پزشکی باعث مرگ روناک رضایی زاده- 3 ساله - شد و چند ماه بعد نیز امیرعلی ترابی - 3 ساله - به‌دلیل ترس هنگام کار دندانپزشکی <Dentistry>به کما رفت.

 این دندانپزشک در پرونده مرگ «روناک» به پنج سال محرومیت از طبابت محکوم شده بود اما در پرونده امیر علی دادیاری و دادستانی اقدام به صدور رأی مبنی بر محرومیت مادام‌العمر دندانپزشک از طبابت کردند و پس از صدور کیفرخواست در هیأت بدوی انتظامی پزشکی قانونی، حکم مربوطه صادر و طی آن پزشک معالج به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در تمام کشور محکوم شد.

این رأی به‌عنوان شدیدترین حکم از سوی نظام پزشکی استان در مرحله بدوی صادر شد و ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظر در هیأت تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی استان بود. از آنجاکه شاکی و متهم پرونده طبق قانون حق اعتراض دارند، طرفین پرونده در مهلت قانونی اقدام به تجدیدنظرخواهی کردند و پس از بررسی دوباره پرونده دادگاه تجدید نظر حکم نهایی را صادر کرد.

 در رأی صادره در مرحله تجدید نظر، دندانپزشک خاطی به محرومیت یکساله از طبابت برای بزرگسالان(افراد بالای 14 سال) و محرومیت مادام‌العمر از طبابت برای اطفال(افراد زیر 14 سال) محکوم شده است.‌ ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: