کد خبر: ۲۴۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 15
یک سال از زمان برگزاری کنفرانس سالانه دفتر مدیترانه شرقی در خارطوم می گذرد اما هنوز با چالش های زیادی روبرو هستیم
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: از جمهوری اسلامی ایران، مردم و دولت ایران بخاطر استقبال گرم و برگزاری اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی در شهر زیبای تهران تشکر می کنم و می دانیم که ایران تمدن و فرهنگ بسیار برجسته ای دارد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر احمد المنظری در مراسم افتتاحیه شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت<world Health Organization> که با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یک سال از زمان برگزاری کنفرانس سالانه دفتر مدیترانه شرقی در خارطوم می گذرد اما هنوز با چالش های زیادی روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت امسال با شعار "سلامت برای همه توسط همه" در ایران برگزار می شود و با توجه به تغییرات منطقه ای، اهمیت ویژه دارد اما اعتقاد دارم که بهداشت همواره مقدم و مورد تاکید است و امیدواریم که بیانیه تهران بتواند باعث تقویت پوشش همگانی سلامت در کشورها شود.

مدیر کل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت افزود: منطقه ما، تمدن و فرهنگ کهن و همچنین ثروت های زیادی ادارد اما از سویی با بحران های زیادی از جمله بحران های سیاسی روبرو است و این ممکن است موجب ایجاد مشکل در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شود و در طول سالهای گذشته از مراکز بهداشتی زیادی در سطح منطقه بازدید کردم که مشکلات زیادی داشته اند و گیرندگان خدمات، با محدودیت هایی روبرو بوده اند.

دکتر المنظری ضمن تاکید بر لزوم توجه به وضعیت ناگوار بهداشتی در سطح منطقه، خاطرنشان کرد: در شرایطی قرار داریم که باید وضعیت بهداشتی را با انجام کارهای بزرگ و برطرف کردن چالش ها، اصلاح کنیم.

وی گفت: خوشبختانه کمیته حصبه دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که این بیماری در ایران وجود ندارد و ایران توانسته سرخک و سرخجه را ریشه کن کند که باید به این کشور تبریک گفته و از همه دست اندرکاران این حوزه ها، تشکر کنیم.

مدیر کل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت یادآور شد: برای اهداف 2023 نقشه هایی ترسیم شده و تلاش های زیادی انجام شده تا گام های عملی برای تحقق این اهداف برداریم. بر اساس وظیفه کاری، اخلاقی و انسانی و فرمایشات پیامبر اکرم(ص)، مومن برای مومن مانند یک بنیان محکم است و به قول سعدی "بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند" بنابراین باید با همیاری و همکاری، در راستای اهداف 2023 تلاش کنیم تا همه شهروندان از خدمات بهداشتی و درمانی بدون تبعیض و محدودیت، بهره مند شوند.

دکتر المنظری خاطرنشان کرد: دیروز مذاکرات بسیار خوبی با کشورهای مختلف داشتیم و در روزهای آینده نیز موضوعات مهم بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرد اما در این دوره از اجلاس، از تجهیزات الکترونیکی برای حفظ محیط زیست بهره مند خواهیم شد و امیدواریم که با همکاری همه کشورهای عضو، بتوانیم در راستای تحقق شعار "سلامت برای همه توسط همه" گام برداریم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: