کد خبر: ۲۴۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 14
احترام به خود و دیگران، روبه‌رو شدن با واقعیت‌های زندگی، ارزش دادن به نیازهای اولیه، مقابله با مشکلات عاطفی و به دست آوردن رضایت از زندگی و احساس امنیت از عوامل موثر بر سلامت روان در هر فرد است
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: شادی را جستجو کنیم؛ فقط باید مولفه‌های سلامت روان را در موقعیت خود بشناسیم.

به گزارش شفاآنلاین، محمود حریری ظهر امروز در همایش مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت روان و نشاط اجتماعی، با موضوعات خودمراقبتی در اختلالات پزشکی، نقش تاب‌آوری در نشاط اجتماعی و نقش رسانه و شبکه‌های اجتماعی در افزایش نشاط، اظهار کرد: هفته سلامت روان و مناسبت‌های آن فرصت خوبی است که در طول هفته به برخی از دغدغه‌های جامعه در حوزه سلامت روان اشاره شود و فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت پذیرد تا تاثیرات خوبی را در جامعه بگذارد.

وی افزود: در سطح کشور و دنیا در حوزه سلامت روان اقدامات موثری انجام شده و خوشبختانه ادارات مختلف در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری خودشان پیش‌قدم هستند که این اقدام موثر و مفیدی در راستای سلامت جامعه و خانواده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هفته جهانی سلامت روان در سال‌جاری به ارتقای سلامت روان جامعه با نشاط تاکید دارد، تصریح کرد: در این همایش فرصتی فراهم شده تا در زمینه نشاط اجتماعی و مهارت‌های زندگی در ارتقای روابط اجتماعی عوامل تعیین‌کننده روح و روان مباحثی مطرح شود. زیرساخت‌های خوبی در زمینه سلامت روان در کشور فراهم شده است و ما نیز علی‌رغم کمبود منابع موجود، سعی کردیم زیرساخت‌های ایجاد شده در این زمینه را حفظ کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان ادامه داد: شادی را هر لحظه‌ای می‌توانیم جستجو کنیم و فقط باید مولفه‌های سلامت روان را در موقعیت خود بدانیم و بشناسیم و در موقعیت‌های مختلف نیز باید راهکارهایی که نشاط اجتماعی را ایجاد می‌کند، ارائه دهیم. در جامعه کنونی ۲۳ درصد افراد از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند که اگر به تاکیدات سازمان جهانی بهداشت دقت نکنیم در سال ۲۰۰۳ اختلالات روانی به عنوان شایع‌ترین مشکل در دنیا بروز خواهد کرد.

حریری در رابطه با عوامل موثر بر سلامت روان، خاطرنشان کرد: احترام به خود و دیگران، روبه‌رو شدن با واقعیت‌های زندگی، ارزش دادن به نیازهای اولیه، مقابله با مشکلات عاطفی و به دست آوردن رضایت از زندگی و احساس امنیت از عوامل موثر بر سلامت روان در هر فرد است و به طور کلی برای دست‌یابی به سلامت جامعه باید از سلامت روانی افراد به خصوص سلامت روانی و معنوی آنان آغاز کنیم. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: