کد خبر: ۲۴۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 14
به دلایل افزایش بیماری های غیر واگیر، رشد سریع جمعیت سالمندی، افزایش هزینه ها و افزایش انتظارات مردم نسبت به بحث سلامت حرکت به سمت پوشش همگانی سلامت ضروری به نظر می رسد
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: هنوز بیش از نیمی از افراد در دنیا تحت پوشش همگانی سلامت نیستند

به گزارش شفا آنلاین، مریم حضرتی، با اشاره به برگزاری کارگاه دو روزه نقش پرستاران در پوشش همگانی سلامت، افزود: از اولین کسانی که در ارائه مراقبت های بهداشتی به مردم اقدام کرد خانم فلورانس نایتینگل بود که باعث کاهش مرگ و میرها به میزان دو سوم در جنگ های کریمه بود.

وی ادامه داد: به دلایل افزایش بیماری های غیر واگیر، رشد سریع جمعیت سالمندی، افزایش هزینه ها و افزایش انتظارات مردم نسبت به بحث سلامت حرکت به سمت پوشش همگانی سلامت ضروری به نظر می رسد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت(Ministry of Health) در تشریح سازمان ها و نهادهای بین الملی سلامت در دنیا، گفت: سازمان بین المللی پرستاران با بیش از ۱۳۰ کشور و ۲۰ میلیون پرستار عضو یکی از بزرگ ترین سازمان های بین المللی است که بر نقش پرستاران در ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری ها و هسته اصلی سلامت تاکید می کند.

وی ادامه داد: حرفه پرستاری از سال های اولیه ایجاد سازمان جهانی بهداشت در اولویت و توجه این سازمان بوده است.

حضرتی همچنین به نقل از دبیر کل سابق سازمان جهانی بهداشت(WHO)، گفت: اگر میلیون ها پرستار در هزاران نقطه با هم جمع شوند می توانند با مراقبت های اولیه بهداشتی،  به عنوان نیروی کاری تاثیر گذار، تغییرات  قابل توجهی ایجاد کنند.

وی در توضیح نقش پرستاران در مراقبت های اولیه بهداشتی به نقش آنها در ارتقای سلامت، پیشگیری  و مدیریت  بیماری ها اشاره کرد و گفت: در اهداف هزاره بر کاهش مرگ و میر نوزادان و ارتقا سلامت مادران تاکید شد و به موفقیت های خوبی نیز در دنیا رسیدیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، ادامه داد: هنوز بیش از نیمی از افراد در دنیا تحت پوشش همگانی سلامت نیستند و پوشش همگانی سلامت بدان معنی است که همه افراد و جوامع خدمات درمانی مورد نیاز خود را بدون تحمل مشکلات مالی دریافت می کنند.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که سال ۲۰۲۰ در زمینه تقویت پرستاری و مامایی برای پوشش بهداشت جهانی قابل توجه است و به همین خاطر سال ۲۰۲۰ را سال پرستاری نامیده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: