کد خبر: ۲۴۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 09
استفاده صحیح از مسواک و نخ دندان و مصرف به‌ موقع دهان شویه‌ها عامل مهمی در جلوگیری از بیماری لثه‌ای است
شفا آنلاین>سلامت> رئیس نوزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران گفت: بیماری لثه‌ای با رعایت بهداشت و معالجه به‌ موقع، قابل کنترل و پیشگیری است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسن سمیاری روز چهارشنبه در نوزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی در سالن همایش هتل المپیک با تاکید بر لزوم رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان، افزود: استفاده صحیح از مسواک و نخ دندان و مصرف به‌ موقع دهان شویه‌ ها عامل مهمی در جلوگیری از بیماری لثه‌ای است.

وی ایجاد پلاک میکروبی را عامل اصلی ابتلا به بیماری لثه‌ای اعلام کرد و گفت: با عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، پلاک میکروبی ایجاد می‌شود که این موضوع سبب بروز جرم دندان شده که این جرم میکروب بیشتری را جذب می‌کند و این کار سبب التهاب در ناحیه اطراف دندان  شده و نهایتا فرد دچار بیماری لثه می‌شود.

سمیاری اظهار داشت: با رعایت بهداشت، حذف پلاک میکروبی و  جرم‌گیری به موقعف می‌توان از بروز بیماری لثه‌ای جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از بیماری لثه در کشور وجود ندارد، گفت: با تهیه آمار دقیق می‌توان میزان شیوع بیماری را بدست آورد و برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای کنترل و پیشگیری آن انجام داد.

رئیس نوزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران به اهداف برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: بیان تازه‌های علمی، ارایه آخرین یافته‌های علمی، تبادل علمی صاحب نظران خارجی با پزشکان داخلی و  بیان تجربیات صاحب نظران داخلی و خارجی، از جمله اهداف این کنگره است.

وی گفت : ۹ سخنران برجسته خارجی در حوزه‌هایی مانند ایمپلنت، پوشش سطح ریشه و پیوند استخوان، آخرین یافته‌های خود را ارائه می‌دهند.

سمیاری ادامه داد: ارایه ۴۰ سخنران داخلی، برگزاری ۲۰ کارگاه آموزش و انجام حدود ۷ عمل جراحی زنده را از دیگر برنامه‌های این کنگره اعلام کرد و گفت: ۴۹ سخنران داخلی مطالب خود را در این رویداد علمی ارایه می‌دهند.‌

نوزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی که از امروز کار خود را آغاز کرد، تا ۱۹ مهرماه به کار خود ادامه می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: