کد خبر: ۲۴۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 09
دست‌کم ۲.۲ میلیارد نفر به نابینایی یا نارسایی بینایی دچار هستند. همچنین یک میلیارد مورد از آنان به بیماری‌هایی همچون دوربینی، نزدیک‌بینی، آب مروارید و آب سیاه دچار هستند که قابل پیشگیری یا درمان است
شفا آنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد: مراقبت ساده از چشم‌ها قدرت بینایی بیش از یک میلیارد نفر را بهبود می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، در گزارش جامع سازمان جهانی بهداشت آمده‌ است که بیش از یک میلیارد نفر در جهان بی‌دلیل و بر اثر نبود خدمات مراقبتی ساده از چشم‌ها بینایی خود را از دست می‌دهند.

یافته‌های بدست آمده نشان دهنده شکاف و نابرابری عمیق در بیماری‌های چشمی است. نرخ نابینایی در کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط هشت برابر بیش از کشورهای ثروتمند است.

دست‌کم ۲.۲ میلیارد نفر به نابینایی یا نارسایی بینایی دچار هستند. همچنین یک میلیارد مورد از آنان به بیماری‌هایی همچون دوربینی، نزدیک‌بینی، آب مروارید و آب سیاه دچار هستند که قابل پیشگیری یا درمان است.

«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در همین رابطه گفت: قابل قبول نیست که ۶۵ میلیون نفر دچار نابینایی یا نارسایی بینایی هستند و این درحالیست که مشکل آنان با عمل آب مروارید(Cataracts) قابل درمان است یا بیش از ۸۰۰ میلیون نفر به دلیل عدم دسترسی به عینک در انجام فعالیت‌های روزمره خود چالش دارند.

شرایط دسترسی به خدمات مراقبتی و درمانی چشم در نقاط مختلف جهان متفاوت است. در این گزارش برآورد شده که هزینه درمان یک میلیارد فرد مبتلا به نارسایی بینایی یا نابینایی ناشی از آب مروارید، دوربینی و نزدیک‌بینی حدود ۱۴.۳ میلیارد دلار است.

همچنین افزایش میانگین سنی جمعیت در کنار عدم تغذیه کافی به این مفهوم است که تعداد مبتلایان به بیماری‌های چشمی به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: