کد خبر: ۲۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 12
رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران در گفتگو با شفا آنلاین تاکیدکرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران شروع یائسگی در خانم ها و کاهش مصرف مواد حاوی کلسیم را مسئله ای بسیار مهم و قابل توجه دانست.

دکتر اعظم السادات موسوی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: خانم ها نباید فراموش کنند که با شروع یائسگی و به محض کاهش سطح استروژن که ناشی از ترشحات تخمدان است،گرفتار از دست دادن تراکم استخوان می شوند.

وی ادامه داد: این امر پس از یک تا دو سال بعد از یائسگی به اندازه ای چشمگیر است که به رغم افزایش مصرف کلسیم متأسفانه جبران نخواهد شد.

جراح و متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: از این رو پوکی استخوان و به دنبال آن دردهای عضلانی- استخوانی و مفصلی نیز گریبان گیر خانم ها می شود.

وی ازخانم ها خواست قبل از شروع یائسگی و بعد از 35 سالگی به میزان کلسیم دریافتی روزانه توجه کافی داشته باشند.

موسوی، شیر را منبع اصلی کلسیم اعلام و در عین حال تأکید کرد: در واقع مصرف شیر کم چرب، به صورت روزانه حداقل 2 لیوان باید در اولویت رژیم غذایی بانوان قرار بگیرد.

ورزش های روزانه

رئیس انجمن سرطان های زنان ورزش و تحرک روزانه را عامل عدم کاهش حجم استخوانی دانست و هشدار داد: در واقع خانم ها باید با مصرف کافی شیر و سایر مواد لبنی نیز ابتلا به پوکی استخوان و عوارض ناشی از آن را مانند شکستگی های خود به خود به تعویق بیاندازند.

وی با تأکید بر عدم مصرف همزمان کلسیم و آهن به خبرنگار شفا آنلاین گفت: خانم ها بعد از یائسگی باید بین 500 تا 1000میلی گرم کلسیم مکمل استفاده و از نور کافی آفتاب بهره مند شوند.

به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ماهی و سبزیجاتی مانند کاهو، کلم و فرآورده های لبنی نیز منابع خوب حاوی کلسیم محسوب می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: