کد خبر: ۲۴۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 08
با توجه به این که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در زمینه جنگ سخت توانایی رویارویی با ایران اسلامی را ندارند و می دانند اگر دست از پا خطا کنند همه منافع آنها در دنیا به خطر خواهد افتاد، جنگ اقتصادی را آغاز کردند که این جنگ نیز تاکنون نتوانسته است دشمنان را به اهداف خود برساند
شفاآنلاین>سلامت>اتفاقی که در روستای چنار محمودی افتاده است، یک اتفاق ساده و معمولی نیست بلکه باید درباره آن تحقیق و بررسی دقیق‌تری صورت گیرد.

به گزارش شفاآنلاین،تعدادی از روستاییان روستای چنار محمودی از توابع لردگان آلوده به ویروس ایدز شده اند، این ویروس از چند راه می تواند وارد بدن شود که به نظر می رسد اصلی‌ترین و خطرناک ترین راه انتقال آن ارتباط جنسی نامشروع و خارج از چارچوب باشد. البته راه های دیگری نیز وجود دارد همچون سرنگ آلوده، تیغ آلوده، خون<Blood> آلوده و ...

اکنون پرسشی که در این میان مطرح می شود، این است که اهالی روستای چنار محمودی از توابع شهرستان لردگان چگونه به این ویروس خطرناک آلوده شده‌اند؟

قاعدتاً روستاییان یک سبک زندگی سنتی همراه با رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی را دارند، این که آقای وزیر در ابتدای ماجرای روستای چنار محمودی در سخنانی ادعا کرده بود چند احتمال وجود دارد و یکی از آنها ارتباط نامطلوب است، که اشاره او به ارتباط خارج از چارچوب جنسی است، که باید گفت کودک یکساله چگونه در این روستا به ویروس ایدز مبتلا شده است؟!

آمارهای موجود که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور منتشر شده نشان می دهد که استان چهار محال بختیاری از نسبت پایینی در ابتلا به ایدز برخوردار بوده است.

محسن آذریپور رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۷ در همایش روز جهانی مبارزه با ایدز گفته بود: طبق برآوردهای صورت گرفته تا پایان آبان ماه سال جاری ۷۵۰ بیمار مبتلا ایدز در استان وجود دارد.

اما بر اساس آنچه که دراین چند روز گذشته درباره ماجرای ایدز در روستای چناران محمودی منتشر شده ادعا می کند بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی روستا به ایدز مبتلا شده اند که البته آمار رسمی این ادعا را تکذیب کرده و گفته تاکنون ۲۸ نفر مبتلا به ایدز شناساسی شده اند.

اهالی روستا اعتقاد دارند که بیماری از طریق سرنگ هایی که برای اجرای طرح غربالگری دیابت که چند ماه پیش یعنی در خرداد ماه گذشته اجرا شد، به آنها انتقال پیدا کرده است.

بهیاری که مسئول اجرای این طرح بوده، اکنون در بازداشت است و مسئولین در حال پیگیری ماجرا هستند چرا که این موضوع باعث اعتراض و خشم اهالی روستای چنار محمودی و شهرستان لردگان شد و چند روز در این منطقه با درگیری همراه بود. این را نیز باید در نظر داشت که این بازداشت به گفته ربیعی سخنگوی دولت در چارچوب حراست از جان این فرد در برابر خشم اهالی بوده است.

آیا سرنگ هایی که در خرداد ماه گذشته برای نمونه گیری از اهالی روستا به کار گرفته شده آلوده به ویروس ایدز بوده است؟

چرا از اهالی خون گیری شده است در حالی که انتقال خون از روستا به آزمایشگاه برای آزمایش قند خون بی تأثیر بر کیفیت خون گرفته شده نیست. تا جایی که اطلاعات وجود دارد، برای تست قند خون سوراخ کردن نوک انگشت و گرفتن اندک خون از فرد، برای آزمایش دیابت کافی است.

با وجود همه اتفاقاتی که در حاشیه ماجرای روستای چنار محمود افتاده است و بر اساس آنچه که از برخی اهالی این روستا به دست آمده، آنها بر این نکته تأکید دارند که اهالی روستا هیچ رابطه خارج از چارچوب و کنترل نشده جنسی نداشته اند و این اتهام را توهین به خود می دانند، ضمن این که در میان افرادی که به ویروس ایدز مبتلا شده اند حتی پیر مردهای ۷۰ و ۸۰ ساله نیز دیده می‌شوند که هیچ اعتیادی به مواد مخدر آن هم تزریقی نداشته اند!

ریش سفید روستا که مردم از او تبعیت می کنند نیز چرا دچار این ویروس شده است، آیا او نیز معتاد تزریقی بوده یا رابطه جنسی کنترل نشده داشته است؟

به نظر می رسد باید ماجرای روستای محمود چناران را به گونه دیگری نگریست، چرا که ابعاد آن به امنیت ملی مرتبط است.

اگر به خاطر داشته باشید، سال ها پیش در دوران جنگ، ماجرای خون های آلوده آشکار شد.

رسوایی مربوط به انتقال خون‌های آلوده فرانسه به شماری از کشورها از جمله ایران طی سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰و مرگ عده زیادی از بیماران هموفیلی دریافت کننده این فرآورده های خونی در نتیجه مصرف آن، یکی از نقاط تاریک در پرونده فرانسه است.

ورود و استفاده خون های آلوده به ویروس ایدز از فرانسه به ایران قطعاً بر گسترش این ویروس و بیماری در کشور سهم داشته است.

اقدامی که فرانسه در صادر کردن خون های آلوده به ویروس ایدز به ایران انجام داد با آگاهی صورت گرفته بود، آیا چنین اقدامی را نمی توان در راستای یک جنگ بیولوژیک و میکروبی دانست؟

مبتلایان به ویروس ایدز به واسطه تزریق خون آلوده به بیماران هموفیلی در ایران، باعث مرگ آنها و هزینه سنگین به کشور و خانواده بیماران شد.

قطعاً تا پیش از آگاهی از ابتلای آنها به بیماری ایدز، از آنجا که آگاهی از بیماری خود نداشته اند، ویروس به دیگران نیز منتقل شده است.

اکنون آیا نمی توان ماجرای روستای چناران محمودی را در یک پرونده ویژه قرار داد و بررسی کرد که احتمال اقدامات تروریستی بیولوژیک وجود دارد؟

با توجه به این که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در زمینه جنگ سخت توانایی رویارویی با ایران اسلامی را ندارند و می دانند اگر دست از پا خطا کنند همه منافع آنها در دنیا به خطر خواهد افتاد، جنگ اقتصادی را آغاز کردند که این جنگ نیز تاکنون نتوانسته است دشمنان را به اهداف خود برساند.

جنگ اقتصادی بی تأثیر نبوده است و باعث گرفتاری هایی برای مردم کشورمان شده از جمله این که تحریم های اقتصادی باعث سخت شدن شرایط زندگی و به ویژه ازدواج و تشکیل خانواده شده و همین امر از زاد و ولد نیز کاسته است تا جایی که زنگ خطر کاهش جمعیت و پیر شدن جامعه به صدا در آمده است. حال که تهدید نظامی نتوانست ایران را به عقب نشینی وادار کند و تحریم های اقتصادی نیز کاربرد خود را از دست داده، بر اساس فرضیه ای که نزدیک به واقعیت است، دشمنان سعی دارند تا به گونه دیگری در کشور مشکل ایجاد کنند.

ماجرای روستای چنار محمودی که گفته می شود در اجرای طرح آزمایش خون برای دیابت اهالی روستا، آلوده به ویروس ایدز شده اند، باعث ناآرامی هایی شد که به نظر می رسدی نیازمند توجه بیشتری از سوی مراکز ذیربط است.

اعتراضات پس از چندی به اغتشاش کشیده شد که اهالی روستا و شهرستان لردگان نیز نسبت به آن معترض شدند چرا که می گفتند افرادی که در اغتشاشات حضور دارند اهالی روستا یا لردگان نبودند!

اتفاقی که در روستای چنار محمودی افتاده است از چند منظر باید بررسی دقیق شود. اگر آلودگی از سرنگ‌های آزمایش بوده این آلودگی از کجا به سرنگ‌ها انتقال پیدا کرده است؟
سرنگ ها متعلق به کدام شرکت سازنده سرنگ بوده است؟

افرادی که در جریان اجرای طرح آزمایش قند خود در این روستا و دیگر مناطق شرکت داشتند در جریان وجود ویروس بودند یا نه؟

آیا هنوز طرح آزمایش قند خون در کشور با وجود اتفاقی که در روستای چناران محمودی افتاده ادامه دارد؟

آیا مسئولین صلاح نمی دانند که طرح را مسکوت بگذارند و ادامه ندهند تا وضعیت ماجرای انتقال ویروس ایدز به برخی اهالی روستای چناران محمودی روشن شود؟ نباید احتمال اقدام ترور بیولوژیکی و میکروبی را از نظر دور داشت، همه جوانب این اتفاق باید در نظر گرفته شود، چرا که اگر ماجرا گسترش یافته و گسترده شود، ابعاد آن جبران ناپذیر خواهد بود. سیاست روز 

نویسنده: محمد صفری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: