کد خبر: ۲۴۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 06
روستای شهرستان لردگان از جمله روستاهایی است که در سال گذشته نیز مواردی از بیماری در آن کشف و در ابتدای سال جاری نیز مبتلایانی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند
 معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام اقدامات تشخیصی برای شناسایی مبتلایان به HIV در روستای لردگان مطابق با پروتکل<protocol> و استاندارد است و هیچ‌گونه انحرافی از پروتکل وجود نداشته است.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا رئیسی روز یکشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و دیدار از مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرکرد افزود: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که مانند سایر نقاط کشور و بر اساس پروتکل وزارت برای شناسایی مبتلایان به HIV اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: روستای شهرستان لردگان از جمله روستاهایی است که در سال گذشته نیز مواردی از بیماری در آن کشف و در ابتدای سال جاری نیز مبتلایانی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

رئیسی تصریح کرد: پیگیری‌ها در عین رعایت محرمانگی اطلاعات انجام شد و ضمن ارائه آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی، خدمات تشخیصی و مشاوره‌ای به متقاضیان ارائه شده است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم حفظ حرمت و کرامت اهالی پاک و متدین این روستا اظهار داشت: افرادی با شایعه‌پراکنی، به مردم این منطقه بی‌حرمتی می‌کنند و وزارت بهداشت وظیفه خود می‌داند تمام اقدامات درمانی را در کمال احترام و رازداری به بیماران ارائه کند و در راستای ارائه خدمات حوزه سلامت، هیچگونه تفاوتی به لحاظ شخصیتی و شان بیماران با سایر افراد وجود ندارد و ارائه خدمت عادلانه و شایسته را حق تمامی مردم می‌داند.

رئیسی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کمبودی در ارتباط با تامین دارو و ارائه خدمات تشخیصی و مشاوره‌ای در سطح کشور وجود ندارد، افزود: با تمام توان در خدمت همه مردم هستیم و تنها تعداد معدودی از تست‌های ویروس HIV در این منطقه همانند سایر نقاط کشور مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه مسائل حوزه سلامت نباید به مسائل امنیتی تبدیل شود، گفت: اقدامات جاهلانه و منحرفانه از سوی دشمنان هدایت می‌شود و ارتباطی با اهالی روستا ندارد و اهالی روستای مذکور در حال حاضر پیگیر مسائل تشخیصی و درمانی هستند.

رئیسی با اشاره به برخی ناآرامی‌ها در منطقه در روزهای اخیر بویژه در روز شنبه اظهار داشت: اعتراضات اجتماعی و این ناآرامی‌ها ارتباطی با موضوع نداشته و خود اهالی روستا این روزها با میل و رغبت شخصی در حال مراجعه به مساجد و پایگاه‌ها برای انجام تست و آزمایشات تشخیصی هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه همیشه حق با مردم است گفت: باید با در نظر گرفتن شرایط و دغدغه‌های بیماران و اطرافیان آنها وظیفه اطلاع‌رسانی، آموزش، تشخیص و درمان را به خوبی انجام دهیم و با آگاهی بخشی از هرگونه سوء‌استفاده معاندان جلوگیری کنیم.

رئیسی با ابلاغ پیام تقدیر و تشکر دکتر نمکی وزیر بهداشت از همکاران دانشگاه علوم پزشکی بابت اقدام دقیق و به موقع برای شناسایی مبتلایان و شروع روند درمان بیماران، خاطر نشان کرد: همکاران ما در خط مقدم بوده و همواره مورد حمایت مجموعه وزارت بهداشت هستند.

 در هفته گزارش اعلام شد تست ویروس HIVتعدادی اندک از اهالی یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری مثبت اعلام شده است و وزارت بهداشت برای درمان مردم وارد عمل شده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: