کد خبر: ۲۴۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 02
نوع انحراف در چشم کودکان متفاوت است، در مواقعي ممکن است با تجويز عينک به مرور زمان انحراف چشم کودک درمان شود اما در مواقعي ممکن است اين عارضه شديد باشد که از روش‌هاي جراحي براي درمان استفاده مي‌شود
شفاآنلاین>سلامت>يک چشم پزشک گفت: نوع انحراف در چشم کودکان متفاوت است، در مواقعي ممکن است با تجويز عينک به مرور زمان انحراف چشم درمان شود.

به گزارش شفاآنلاین،حيدر سياتيري چشم پزشک توضيح داد: اين موضوع ممکن است به‌دليل انحراف نهفته چشم بروز کند که معمولا در اين موارد پزشک براي کودک عينک تجويز مي‌کند.

وي افزود: مراجعه به چشم پزشک در اين زمينه توصيه مي‌شود به‌دليل اينکه چشم کودک حساس بوده و ممکن است با گذر زمان آسيب چشمي جدي‌تر شود.

سياتيري ادامه داد: نوع انحراف در چشم کودکان متفاوت است، در مواقعي ممکن است با تجويز عينک به مرور زمان انحراف چشم کودک درمان شود اما در مواقعي ممکن است اين عارضه شديد باشد که از روش‌هاي جراحي <surgery>براي درمان استفاده مي‌شود.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا استفاده از عينک براي کودکان در زمان حضور در مدرسه ضروري است يا خير گفت: بايد توجه داشت که عينکي که براي کودک تجويز مي‌شود بايد به‌صورت مداوم مورد استفاده قرار گيرد و کودک مجاز نيست که تنها در زمان‌هاي خاص از آن استفاده کند.

سياتيري افزود: درمانِ استرابيسم، به‌علت زمينه‌اي و شدت انحراف چشم بستگي دارد. در مواردي استفاده از قطره چشم و يا بستنِ يکي از چشم‌ها نيز مي‌تواند مفيد باشد. 

همچنين گاهي اوقات دوربيني، نزديک بيني و آستيگماتيسم مي‌تواند موجبِ لوچي چشم در کودکان بسيار کم سن شود. چشم پزشک گفت: در سن کودک کودکي نياز است چشم ديد دقيقي داشته باشد تا به تناسب آن رشد مغز کودک با اختلال مواجه نشود.آرمان ملی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: