کد خبر: ۲۴۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 01
دیابت نوع دو یک وضعیت متابولیکی است که در آن بدن به دلایل مختلف قادر به فرآیند پردازش گلوکز نیست و به همین دلیل قند خون به طور مستمر بیش از حد نرمال است
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس مطالعات جدید محققان کمبریج کاهش وزن به میزان ۱۰ درصد در سال‌های اولیه تشخیص دیابت نوع دو می‌تواند این بیماری را به سمت بهبودی سوق دهد.

به گزارش شفا آنلاین، دیابت نوع دو یک وضعیت متابولیکی است که در آن بدن به دلایل مختلف قادر به فرآیند پردازش گلوکز نیست و به همین دلیل قند خون به طور مستمر بیش از حد نرمال است. معمولا کنترل این بیماری با دارو و رژیم غذایی صحیح و فعالیت بدنی منظم صورت می‌گیرد.

مطالعات جدید محققان کمبریج نشان می‌دهد کاهش کالری مصرفی و به تبع آن کاهش وزن تاثیر فوق‌العاده‌ای در  کنترل دیابت دارد و کاهش ۱۰ درصدی وزن در سال‌های نخست تشخیص دیابت می‌تواند این بیماری را به بهبودی نزدیک کند. این مطالعه با بررسی ۸۶۷ بیمار مبتلا به دیابت(Diabetes) نوع دو در سنین ۴۰ تا ۶۹ سال در یک دوره پنج ساله صورت گرفته است.

بر اساس مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت، کاهش مصرف کالری به میزان ۶۲۴ تا ۷۰۰ کیلوکالری در روز به مدت هشت هفته،‌ بهبود قابل ملاحظه‌ای در سطح قند خون و سایر شرایط ناشی از دیابت حاصل می‌کند.

بر اساس این مطالعه کاهش وزن قادر به معکوس‌کردن پیشرفت بیماری دیابت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: