کد خبر: ۲۴۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 01
شفاآنلاین:جمعی ازپزشکان و متخصصین ایرانی مقیم آلمان،باارسال یادداشتی برای پایگاه خبری شفاآنلاین،درگذشت پروفسورمهدی نوری،جراح صاحبنام ایرانی مقیم آلمان را تسلیت گفتند.
به گزارش اختصاصی شفاآنلاین،دراین نامه آمده است:"دوست عزیزمان، پروفسورمهدی نوری عزیزکه بی تردید یکی ازجراحان صاحبنام،حاذق و مردمی ایران زمین بود پس ازحدود 60سال طبابت صادقانه ودرمان هزاران بیمار ایرانی و خارجی سرانجام تسلیم مرگ شد وبه دیار باقی شتافت.
او هم یکی از پزشکانی بود که صادقانه به تمامی ایرانیان داخل و خارج ازکشور خدمت کرد و ازهیچ تلاش و کوششی به هموطنان نیازمند دریغ نکرد.
فقدان این چهره فرهیخته پزشکی کشور را صمیمانه به خانواده ،مردم،دوستان و جامعه پزشکی تسلیت گفته وبرای آن بزرگ مرد که ازافتخارات ایران زمین بود آرزوی علو درجات ازدرگاه حضرت حق داریم.روحش شاد و یادش گرامی.
جمعی از ایرانیان مقیم شهربن آلمان -پروفسور رنجبر-پروفسور تقی نجابت -دکتر محمود طوطی -علی طبیبی-فرهنگ معتمدی-اصغرمقدم-پروفسور فیروزیان-مهندس دستمالچی-

نگاهی به سوابق خانوادگی و علمی پروفسور نوری


مهدی نوری متولد سال 1311، جراح و متخصص ارولوژی از دانشگاه هایدلبرگ بود. او سالها ریاست بخش ارولوژی بیمارستان شهر بن آلمان را برعهده داشت و استاد دانشگاه های آلمان ، پزشک معالج روسای جمهوروسران تعدادی از کشورها ازجمله چندین صدراعظم آلمان بود.همچنین معالجه بیش از 1000 تن از مجروحان جنگ تحمیلی در آلمان، شمه ای از خدمات ارزنده ایشان در سطح کشور و جهان بود.
ایشان چندی قبل ازمرگ در معرفی خود گفته بود: « مهدی نوری متولد امیرکلا در شهرستان بابل هستم. سال 1953 دیپلم گرفتم و یک سال بعد در 19 سالگی به آلمان رفتم و در دانشگاه هایدلبرگ تحصیل کردم. سال 1960 دکترا گرفتم و تز دکترا نوشتم. سال 1972 دانشیار شدم و سپس در سال 1977 ریاست بخش ارولوژی یک کلینیک بزرگ را در آلمان بر عهده گرفتم. همسرم متولد آلمان است. دو دختر دارم که یکی از آن ها متخصص زنان و دیگری داروسازمی باشد. پسرم نیز مدیر یکی از بزرگترین شعب بانک های فرانسه در کشور آلمان می باشد.» 
مادرم- معصومه- از زنان بافضیلت بود و پدرم حاج میرزا شکرالله از بازرگانان خوشنام زمانش به شمار می رفت. با وجود اینکه اجدادم همگی به شغل بازرگانی و تجارت اشتغال داشتند، اما من برای آینده راه دیگری برگزیدم. دوران ابتدایی تحصیلاتم را در دبستان خیام، تنها مدرسه موجود در امیرکلا و کلاس های بالاتر را در دبیرستان عصر خمینی (عصر پهلوی سابق) بابلسر و امام(ره)(شاهپور سابق) بابل سپری نمودم.
یکی ازمهم ترین افتخارات زندگی ام اینستکه از سال 1980 تا 1988 با همکاری پروفسور نجابت بیش از 1000 مجروح جنگ تحمیلی را تحت عمل جراحی قرار داده و از بابت هیچ کدام دستمزدی دریافت نکردیم."


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: