کد خبر: ۲۴۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 30
شفاآنلاین:جراح-ارولوژیست- سرشناس ایرانی مقیم آلمان که بارها مدال افتخاردولت آلمان را دریافت کرده و سران بسیاری ازکشورهای جهان را تحت درمان وجراحی های حساس وپیچیده قرارداده بود سرانجام پس ازچند ماه بستری دربیمارستان و خانه،تسلیم مرگ شد.
به گزارش اختصاصی خبرنگارشفاآنلاین ازشهربن آلمان،جراح کلیه و بیماری های دستگاه تناسلی ،ازسال 1970تا 1977 میلادی ،معاون بخش اورولوژی دانشگاه مانهایم شد.او در سال 1972 مدرک استاد یاری در دانشگاه و در سال 1975 مدرک پروفسوری را اخذ کرد. از سال 1977 تا 1998 رئیس بخش اورولوژی بیمارستان والکرانکل هاوس در شهر بن شد.او از سال 1960 تا 1998 بیش از 90 مقاله و سخنرانی علمی درآلمان وسایرکشورهای جهان ارایه داد . وی در سال 1369 شمسی هلموت کلهم صدر اعظم وقت آلمان را جراحی کرد و در سال 1990 میلادی نیز ملک فهد و خواهرش را جراحی کرد .
اوطی سالها طبابت درکشورآلمان،هزاران ایرانی را نیزتحت درمان قرارداد که بنا به اذعان بسیاری ازبیماران اش، هیچگاه ازایرانیان بابت درمان شان مبلغی دریافت نکرد.
وی طی سالهای گذشته همواره به ایران وزادگاهش دراستان مازندران سفرمی کرد ومنشاء خدمات پزشکی فراوانی بود.

پروفسور نوری فرزند حاج شکرا... معروف به حاج میرزاوخانم معصومه جهانیان در12بهمن 1310 ش = 1942 م درشهرامیرکلای مازنداران دیده به جهان گشود .تحصیلات ابتدایی وراهنمایی و متوسطه را در محل تولدش گذراند و در سال 1333 شمسی راهی آلمان شد و موفق به کسب رتبه دکتری و پروفسوری دررشته اورولوژی (جراحی کلیه و ،سرطان های مجاری ادرارودرمان بیماری های جنسی ومجاری ادارمردان )شد.

 وی سرانجام به علت کهولت سن وبیماری،تسلیم مرگ شد.روحش شاد.
پایگاه خبری شفاآنلاین نیزدرگذشت این پزشک شهیر را به خانواده،دوستان و همکاران ایشان تسلیت می گوید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دكتر حسين اسيم
|
Germany
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
خبر در گذشت اين بزرك مرد پر افتخارايران زمين پرفسور نورى عزيز غمى سنگين بر جا گذاشت.
روحش شاد ويادش گرامى.
علیرضا
|
United States
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
0
روحش شاد و یادش گرامی
یه نمونه زنده از این تیپ افراد و همشهری پروفسور نوری، در شهر بابل داریم. جناب آقای دکتر محمدجعفر سلیمانی امیری، رئیس یکی از بزرگترین آزمایشگاه های کشور تو بابل هستند.
خدمات زیادی نه فقط شهر و استان، بلکه کشور دارن میدن.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: