کد خبر: ۲۴۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 29
جراحی بیماری مادرزادی قلب، تعویض دریچه قلب، پیوند و کار گذاشتن دستگاه کمکی بطن (قلب مصنوعی) از جمله اعمال جراحی قلب هستند که در کشور انجام می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس واحد فراهم‌آوری اعضاء و نسوج پیوند دانشگاه علوم پزشکی ایران به پیشرفت‌های ایران در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: امکان اعمال جراحی پیچیده قلب در کشور وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سام زراعتیان‌نژاد دوانی به مناسبت روز جهانی قلب ( ۲۹ سپتامبر مصادف با ۷ مهر ) افزود: جراحی بیماری مادرزادی قلب، تعویض دریچه قلب، پیوند و کار گذاشتن دستگاه کمکی بطن (قلب مصنوعی) از جمله اعمال جراحی قلب هستند که در کشور انجام می‌شوند.

وی، روش‌های کم تهاجمی را از دیگر اعمال جراحی پیشرفته اعلام کرد و گفت: ما همزمان با کشورهای دیگر موفق به استفاده از روش‌های کم تهاجمی در حوزه قلب مانند تعویض دریچه آئورت و دریچه میترال بدون باز کردن قفسه و گذاشتن دریچه سه لتی شده‌ایم.

وی اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌ها توسط نظام سلامت، تهیه و ساخت تجهیزات و امکانات پیشرفته و وجود پزشکان حاذق و متبحر زمینه پیشرفت‌های کشور در این حوزه را فراهم کرده است.

زراعتیان‌نژاد دوانی به افزایش روز افزون پیوند قلب در کشور اشاره و گفت: در سال‌های گذشته بیماران ما برای انجام ساده‌ترین اعمال جراحی قلب به کشورهای اروپایی و آمریکا سفر می‌کردند، اما اکنون پیشرفته‌ترین اعمال جراحی قلب در کشور انجام می شود.

وی همچنین به روند روبه رشد اهداء عضو اشاره کرد و گفت: با اطلاع‌رسانی صحیح شاهد افزایش اهداء عضو از جمله قلب در کشور هستیم که با این کار خداپسندانه جان بسیاری از بیماران نجات می‌یابد.

رئیس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوند دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در سه ماهه اول سال گذشته ۲۴ مورد اهداء عضو داشتیم که این تعداد در سه ماه آخر همان سال به ۱۱۴ مورد رسیده است.

وی به انجام اعمال جراحی پیشرفته در این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت: عمل جراحی همزمان ریه و قلب و درمان عفونت‌های دریچه‌های قلب از جمله اقدامات درمانی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) است.

زراعتیان نژاد به برنامه های آینده این بیمارستان اشاره کرد و گفت: درمان آمبولی ریه، نارسایی قلب و ریه و پیوند ریه از جمله اقداماتی است که در آینده نزدیک در این بیمارستان به بیماران ارائه می شود.

اتحادیه جهانی قلب، روز آخر ماه سپتامبر را به عنوان روز جهانی قلب برای افزایش آگاهی جهانیان در خصوص بیماری های قلبی عروقی تعیین کرده است. همچنین این روز نقش مهمی در حساس سازی و اطلاع رسانی درخصوص سلامت قلب و عروق دارد و فرصت جهانی مهمی است که می توان برای افزایش آگاهی و تشویق افراد، اعضای خانواده، جوامع، سیاستگذاران و تصمیم گیران در طول سال از آن استفاده کرد.

یکی از مهمترین و مطمئن ترین راه های رسیدن به اهداف پیشگیری و کنترل بیماری قلبی عروقی آموزش همگانی و برگزاری پویش های عمومی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: