کد خبر: ۲۴۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 27
مطالبات بیمه‌ای در برخی مواقع به دلیل تاخیر در پرداختی‌ها و طولانی شدن بدهی صندوق‌های بیمه‌گر باعث بروز مسائلی در مرکز طبی کودکان و مراکز درمانی سراسر کشور شده است؛ بیمه تامین اجتماعی حدود ۹ ماه بدهی خود را به مرکز طبی کودکان پرداخت نکرده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز طبی کودکان گفت: تعرفه بین ۱۰ تا ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است که این میزان متناسب با تورم کشور نیست.

به گزارش شفا آنلاین، شروین بدو، رئیس مرکز طبی کودکان با اشاره به مطالبات بیمه‌ای اظهار کرد: مطالبات بیمه‌ای در برخی مواقع به دلیل تاخیر در پرداختی‌ها و طولانی شدن بدهی صندوق‌های بیمه‌گر باعث بروز مسائلی در مرکز طبی کودکان و مراکز درمانی سراسر کشور شده است؛ بیمه تامین اجتماعی حدود ۹ ماه بدهی خود را به مرکز طبی کودکان پرداخت نکرده است.

او ادامه داد: با تلاش وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه موضوع بدهی صندوق‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی از جمله مرکز طبی کودکان تا حدودی بر طرف شده است؛ امیدوارم تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه‌ها کاهش پیدا کند، زیرا نقدینگی بیمارستان‌ها و بودجه مراکز درمانی جهت پرداخت بدهی‌های خود به شرکت‌ها دارویی و تجهیزات پزشکی دچار مشکلات متعددی می‌شود.

بدو با اشاره به بازبینی کتاب تعرفه خدمات پزشکی افزود: هر سال کتاب تعرفه از سوی شورای عالی بیمه سلامت(Health insurance) بازنگری می‌شود که مساله تعرفه ارائه بسته‌های خدمتی از جمله موضوعات مهم محسوب می‌شود.

رئیس مرکز طبی کودکان بیان کرد: بسته‌های خدمتی می‌توانند برای بیماران عادی و حتی افراد مبتلا به عارضه‌های صعب‌العلاج و خاص باشد و نحوه حمایت و ارائه بسته‌های خدمتی مانند اختلالات کلیوی و حتی بیماری‌های قلبی با یکدیگر فرق می‌کند.

او گفت: در سال ۹۸ تعرفه بین ۱۰ تا ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است که این میزان متناسب با تورم کشور نیست و باعث بروز مشکلات مالی و کمبود نقدینگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود.

بدو افزود: بیمه سلامت حدود ۸ ماه از مطالبات خود را به مرکز طبی کودکان پرداخت نکرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: