کد خبر: ۲۴۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 27
اولین پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی استان یزد به‌منظور هدفمند کردن تحقیقات و پروژه‌های دانشجویی، کاربردی کردن نتایج تحقیقات و حرکت به سمت قطب گیاهان دارویی و صنعتی راه‌اندازی شده است
شفاآنلاین>سلامت>با حضور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی استان یزد در دانشگاه اردکان افتتاح شد.

به گزارش شفاآنلاین، از اردکان، شب گذشته و با حضور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی به‌عنوان نخستین پژوهشکده استان یزد در دانشگاه اردکان افتتاح شد.

محمدحسن عصاره در این مراسم، شعار دانشگاه اردکان مبنی بر مهارت افزایی و کارآفرینی را بسیار درخور تقدیر دانست و لازمه تحقق این شعار دانشگاه را نتیجه محوری به‌جای مقاله محوری و پرهیز از اتکا صرف به مبانی تئوریک عنوان کرد.

وی به تشریح آسیب‌شناسی حوزه آموزش‌های نظری در دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: در حال حاضر آموزش‌ها با واقعیت‌های موردنیاز در جامعه<Society> فاصله زیادی دارد که برای حل این مسئله نیازمند بازنگری آئین‌نامه‌های بالادستی هستیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بابیان اینکه تاکنون سفرهای زیادی به اردکان داشته‌ام و با حوزه کشاورزی و منابع طبیعی منطقه آشنایی کامل دارم، افزود: پتانسیل عظیمی درزمینهٔ گیاهان دارویی و صنعتی در شهرستان اردکان نهفته است.

وی در پایان تصریح کرد: بایستی پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان با فعالیت و تلاش مستمر اساتید، دانشجویان و پژوهشگران در آینده به یک اکوسیستم کارآفرینی تبدیل شود.

مسئول راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان نیز در این مراسم اظهار داشت: اولین پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی استان یزد به‌منظور هدفمند کردن تحقیقات و پروژه‌های دانشجویی، کاربردی کردن نتایج تحقیقات و حرکت به سمت قطب گیاهان دارویی و صنعتی راه‌اندازی شده است.

حیدر مفتاحی زاده افزود: بهره‌مندی از اعضای هیئت‌علمی مجرب، شرایط اقلیمی استان و شهرستان، بهره‌مندی از ذخایر عظیم و عرصه‌های زیر کشت گیاهان دارویی، وجود شرایط مناسب در منطقه جهت فرآوری گیاهان دارویی و استقرار دانشکده طب سنتی در اردکان ازجمله زیرساخت‌های مناسب جهت راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی در دانشگاه اردکان بوده‌ است

فاطمه بهجتی رئیس دانشگاه اردکان نیز در ابتدای این مراسم، ابراز امیدواری کرد که این پژوهشکده بتواند ضمن همکاری تنگاتنگ با دانشکده طب سنتی، علاوه بر انجام تحقیقات کاربردی و تقاضامحور، نسبت به ارتقاء دانش عمومی درباره گیاهان دارویی و سامان‌دهی به وضع آشفته‌ای که هم‌اکنون در صنعت گیاهان دارویی وجود دارد نیز اقدامات مؤثری انجام دهد. فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: