کد خبر: ۲۴۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 24
در حال حاضر تمام دارو‌های بیماران ام اس تحت پوشش بیمه قررار دارند و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد
شفا آنلاین>سلامت>فرزین درخصوص دونرخی بودن برخی از داروهای بیماران ام اس در بازار توضیحاتی ارائه داد.

به گزاش شفا آنلاین: فرزین معاون سازمان بیمه سلامت درباره تحت پوشش بیمه بودن دارو‌های ام اس اظهار کرد: در حال حاضر تمام دارو‌های بیماران ام اس<Medications for MS patients> تحت پوشش بیمه قررار دارند و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرزین ادامه داد: قیمت یک نوع داروی ام اس که از سوی معاونت غذاودارو تعیین و ابلاغ شده نسبت به تولید گذشته آن کمتر شده است و سازمان بیمه سلامت هم بر اساس تعهدات خود قیمت کمتر را مد نظر قرار می‌دهد.

معاون سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: در برخی از داروخانه‌ها تولید یک نوع داروی بیماری ام اس مربوط به گذشته است، به همین دلیل هزینه تمام شده و قیممت فروش آن بالاتر از سری جدید این دارو است و همین موضوع باعث اعتراض برخی از همکاران شده است.

او افزود: یک نوع داروی بیماران ام اس در داروخانه‌ها دارای دو نوع قیمت است و احتمالاً این موضوع تا حددود یک ماه و تا پایان دوره تولید دارو‌های قدیمی به طول انجامد و بیمه سلامت نیز داروی بیماران ام اس را با هر دو نوع قیمت تحت پوشش خود قرار داده است تا دارو‌های جدید در سراسر کشور توزیع شود.

فرزین بیان کرد: بیمه سلامت معمولاً داروی با قیمت پایین‌تر را تحت پوشش قرار می‌دهد و نسبت به آن تعهد بیمه‌ای دارد، اما به دلیل مصرف بیماران ام اسی از هر دو نوع دارو، سازمان بیمه سلامت داروی تولید گذشته و جدید را تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار داده است تا مشکلی برای بیماران ایجاد نشود.

معاون سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: درخصوص برخی از دارو‌های خارجی مابه‌التفاوت قیمت ارز نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد تا قیمت دارو برای مصرف کننده قابل تحمل شود و این موضوع برای داروی تمام بیماران خاص صدق می‌کند.
 

او یادآوری کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه و هیئت دولت برخی از دارو‌های بیماران خاص که مردم نوع خارجی دارو را مصرف می‌کنند و تولید داخل دارو مد نظر نیز جزء تعهد سازمان بیمه سلامت است، ما تا سال ۱۴۰۰ دارو‌های خارجی را تحت پوشش بیمه خود قرار می‌دهیم و دیگر قیمت دارو افزایش پیدا نمی‌کند و این بدین معنی است که اگر قیمت دارو از ۱۰۰ تومان به ۲۰۰ تومان تغییر پیدا کند مردم همان قیمت اولیه را می‌دهند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: