کد خبر: ۲۴۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 23
ورود غیرقانونی جریان‌های ثروت به دانشگاه‌ها عین بی عدالتی است.بسیج دانشجویی نمی‌پذیرد که زحمات شبانه روزی و مطالعه یک دانش آموز در نقاط دور افتاده و روستاها به امید شرکت در آزمون سراسری به هدر برود
شفا آنلاین>سلامت>مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ورود غیرقانونی جریان‌های ثروت به دانشگاه‌ها عین بی عدالتی است.بسیج دانشجویی نمی‌پذیرد که زحمات شبانه روزی و مطالعه یک دانش آموز در نقاط دور افتاده و روستاها به امید شرکت در آزمون سراسری به هدر برود.

به گزارش شفا آنلاین، حمیدرضا دهقان، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اتفاقات اخیر در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دستگیری فردی که طبق گفته مسؤولین مربوطه، از دانشجویان نیست اما مدتی در دانشکده تردد و تحصیل کرده است تاکید کرد که این مسئله باید به صورت ریشه ای مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: این موضوع که عده ای سودجو اقدام به فروش صندلی رشته‌های علوم پزشکی کرده و مبالغ هنگفتی را نیز از افراد متقاضی دریافت می‌کنند نیازمند ورود نهادهای مسؤول و بررسی و برخورد با عاملان این قضیه است.

دهقان تاکید کرد: هیچ مسیری جز شرکت در کنکور سراسری و ضوابط سازمان سنجش جهت ورود به دانشگاه‌های کشور پذیرفته نیست و ورود افراد و جریان‌های ثروت به دانشگاه‌ها خارج از این مسیر عین بی عدالتی و پایمال کردن انگیزه دانش آموزان تلقی می شود.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: بسیج دانشجویی نمی‌پذیرد که زحمات شبانه روزی و مطالعه یک دانش آموز در نقاط دور افتاده و روستاها به امید شرکت در آزمون سراسری هدر برود و با مشاهده این مسیرهای غیرقانونی جهت ورود به دانشگاه، امیدشان را از دست بدهند.

وی ادامه داد: جا دارد که از موضع گیری و دستور اخیر وزیر محترم بهداشت که نشان از عزم این وزارت خانه در برخورد با فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی دانشگاه دارد تشکر کنیم. از قوه محترم قضاییه و نهاد های ذیربط نیز تقاضا داریم که با جدیت این موضوع را پیگیری کرده و مسیر های ثانویه به جز کنکور سراسری جهت ورود به دانشگاه ها را شناسایی نموده و با عاملین آن در هر سطح و جایگاهی برخورد کند.

دهقان افزود: خبر دادن روابط عمومی وزارت بهداشت از شناسایی تعدادی متخلف در زمینه ورود غیرقانونی به دانشگاه های علوم پزشکی می تواند قدمی مهم در مبارزه با جریانات ثروت و قدرت باشد اما می بایست با همکاری قوه محترم قضاییه تا محکومیت عناصر اصلی این تخلفات به پیش برود. بسیج دانشجویی تا حصول نتیجه و برخورد با عاملان این موضوع، به پیگیری ها و مطالبه خود ادامه خواهد داد و با هرگونه تصمیمی که عدالت آموزشی را خدشه دار کند مخالف است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: