کد خبر: ۲۴۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 21
نوشین جزایری گفت: ماهانه بیش از ۴۰ هزار پرونده دارویی در سامانه تایید دارو ثبت و به روز رسانی شده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس گروه دارو دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت، گفت: ماهانه بیش از ۴۰ هزار پرونده دارویی در سامانه تایید دارو ثبت و به روز رسانی شده است.

به گزارش شفا آنلاین، نوشین جزایری با بیان اینکه سامانه تائید خدمات و تایید دارو از مرداد ماه  سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز و به تدریج گستره خدمات ارائه شده در آن به خدمات پاراکلینیک، محلول‌های دیالیز صفاقی، خدمت همودیالیز و ... توسعه یافته است ، افزود: به طور کلی در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد هزینه سالانه داروهای سرپایی که حدود ۱۰ درصد از بار مراجعات نسخ دارویی را در بر می گیرد، در این سامانه ثبت و بررسی می‌شود.

رئیس گروه دارو دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت، ادامه داد: سامانه تائید خدمات و دارو دارای موتور قوانینی است که قوانین بر اساس قیمت، نوع تخصص پزشک، رشته تخصصی پزشک، نوع صندوق بیمه شده ، بیماران خاص ، کنترل همپوشانی ، شرط پرونده‌ای بودن یا نبودن و اصالت دارو در آن کنترل می‌شود. برخی از داروها منوط به تشکیل پرونده هستند که توسط کارشناسان آموزش دیده تائید نسخ پرونده طبق مستندات و مدارک پزشکی و گایدلاین های ابلاغی در سامانه بصورت الکترونیکی تشکیل می شوند.

وی افزود: تمامی گایدلاین های دارویی، راهنماهای تجویز و اندیکاسیون‌ها از طریق این سامانه و تشکیل پرونده کنترل و اجرا می شود . یعنی در حال حاضر هر دارویی که برای آن دستورالعمل ، پروتکل یا راهنمای تجویز وجود دارد ، از طریق تشکیل پرونده مدیریت می‌شود.

جزایری گفت: راهنمای تجویز ۱۲ داروی شیمی درمانی ، سطح بندی آنتی بیوتیک های سرپایی، شناسایی همپوشانی بیمه ای، جلوگیری از دوباره فروشی داروها و ارائه داروهای تاریخ مصرف گذشته و ارائه خدمات دیالیز صفاقی، از مهم ترین مواردی که در سال ۹۷ در سامانه تایید دارو مدیریت شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: