کد خبر: ۲۴۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 21
اروپا که جای خود دارد، حتی برخی شرکت های آسیایی از دادن مواد اولیه دارویی به ایران به خاطر تحریم ها ممانعت می کنند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با دروغ خواندن تحریم نبودن دارو، گفت: اروپا که جای خود دارد، حتی برخی شرکت های آسیایی از دادن مواد اولیه دارویی به ایران به خاطر تحریم ها ممانعت می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،احمد شیبانی روز شنبه در نشست خبری پنجمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) در محل سازمان غذا و دارو افزود: با وجود تمام این سختی ها ایران امروز به جایگاهی رسیده است که نمایشگاه دارو و صنایع وابسته را در سطح بین المللی برگزار می کند و در این دوره ۱۵۰ شرکت خارجی از ۳۰ کشور جهان از جمله هند و چین در آن حضور دارند.

وی اضافه کرد: این شرکت های خارجی در زمینه مواد اولیه دارویی یا ماشین آلات داروسازی فعالیت دارند و برخی از آنها برای بازاریابی جدید در نمایشگاه ایران فارما حضور می یابند.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی یادآور شد: امسال برای برپایی نمایشگاه دارو و صنایع وابسته بیش از ۴۳هزار مترمربع فضا در مصلی تهران اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

شرمنده مردم نشدیم

غلامحسین مهرعلیان مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل نیز در این نشست خبری گفت: سخت ترین شرایط برای تامین دارو را برای جامعه ایرانی در نظر گرفته اند؛ با این وجود و با توجه به توانمندی های کشور در تولید داروی باکیفیت شرمنده مردم نشدیم.

وی، نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) را نمایشگاهی اقتصاد محور دانست و افزود: طی چهار ماه گذشته،  گفتمان خوبی با ذی نفعان صنعت دارو داشتیم.

پنجمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) از دوم تا چهارم مهرماه امسال در محل مصلی تهران برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: