کد خبر: ۲۴۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 21
برخی افراد خود مراقبتی را از خود و خانواده و جامعه انجام می‌دهند و خود مراقبتی برخی هم بر عهده دیگران است. به طور مثال خود مراقبتی نوزاد یا افراد سالمند بر عهده خانواده آنهاست؛ با این حال کل جمعیت کشور نیازمند توانمند شدن برای فرا گرفتن خود مراقبتی هستند
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، به یک خانم در هر خانواده آموزش‌های خود مراقبتی داده شده و به عنوان سفیر سلامت<Ambassador of Health> تعیین می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: شهرام رفیعی فر، مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درباره اهمیت آموزش خود مراقبتی جامعه، اظهار داشت: وزارت بهداشت در زمینه خود مراقبتی  در چهار محور آموزشی فعالیت می‌کند.

یکی از این موارد، خود مراقبتی برای سبک زندگی سالم است؛ یعنی در زمینه تغذیه سالم، تحرک فیزیکی، سلامت روان، حوادث، بهداشت فردی، پیشگیری از بلایا و آسیب‌ها، عدم مصرف دخانیات، قلیان، الکل و مواد مخدر و بهداشت بارداری آموزش‌های پایه به افراد ارائه می‌شود.

وی بیان کرد:‌ برخی افراد خود مراقبتی را از خود و خانواده و جامعه انجام می‌دهند و خود مراقبتی برخی هم بر عهده دیگران است. به طور مثال خود مراقبتی نوزاد یا افراد سالمند بر عهده خانواده آنهاست؛ با این حال کل جمعیت کشور نیازمند توانمند شدن برای فرا گرفتن خود مراقبتی هستند.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ادامه داد:
تعیین «سفیر سلامت» درخانواده روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر.

رفیعی فرگفت: از طرفی در نظام بهداشتی و درمانی کشور و به خصوص در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، توسط تیم سلامت شامل پزشک خانواده، ماما، دندان پزشک و مراقبین سلامت، به یک خانم در هر خانواده که معمولا زنان خانواده با ۸ کلاس سواد هستند، آموزش‌هایی ارائه شده و این فرد سفیر سلامت خانواده می‌شود و آموزش‌های خود مراقبتی را یاد می‌گیرد؛ضمن اینکه از این افراد به عنوان سفیر سلامت خانواده دعوت و در سیستم ثبت می‌شود.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: