کد خبر: ۲۴۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 19
جرم گوش، فشار گوش، اختلال در پرده گوش می‌تواند علت وزوز گوش باشد،‌ همچنین وجود تومور در گوش میانی، داخلی یا سیستم شنوایی و کورتکس شنوایی در مغز نیز از جمله دلایل بروز این مسئله است
شفاآنلاین>سلامت>اختلال در پرده گوش ،جرم گوش، فشار گوش، می‌تواند علت وزوز گوش باشد،‌ همچنین وجود تومور در گوش میانی، داخلی یا سیستم شنوایی و کورتکس شنوایی در مغز نیز از جمله دلایل بروز این مسئله است.

به گزارش شفاآنلاین، جراح گوش، حلق و بینی با اشاره به دلایل وزوز گوش گفت: افرادی که دچار افسردگی<Depression> هستند احتمال ابتلا به وزوز گوش در آنها بیشتر است.

سردرد افسردگی

مهدی خواجوی در ارتباط با وزوز گوش اظهار داشت: جرم گوش، فشار گوش، اختلال در پرده گوش می‌تواند علت وزوز گوش باشد،‌ همچنین وجود تومور در گوش میانی، داخلی یا سیستم شنوایی و کورتکس شنوایی در مغز نیز از جمله دلایل بروز این مسئله است.

گوش

وی با بیان اینکه یکی از ضایعه‌هایی که وزوز ایجاد می‌کند، تومور است، گفت: افراد باید حتماً این مشکل را جدی بگیرند و جهت شناسایی علت بیماری به پزشک معالج مراجعه کنند.

فشارهای عصبی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه فشارهای عصبی به شدت در بروز وزوز گوش تأثیر دارد، ‌گفت: افرادی که دچار افسردگی هستند احتمال ابتلا به وزوز گوش در آنها بیشتر است.

خواجوی در مورد اکو شدن صدا و یا بازنشر صدای خود در جمجمه گفت:‌این مسئله نیز علل مختلفی دارد سرماخوردگی، اختلال فشار هوا در گوش میانی یا ضایعاتی که در گوش داخلی و حلزون شنوایی وجود دارد،

می‌تواند سبب اکو شدن یا اتوفونی شود.

به گفته وی، رفلکس عضلات گوش میانی که استخوانچه‌ها را گرفته و تنظیم می‌کنند، اختلال در عملکرد آنها می‌تواند سبب اکو شدن صدا شود.

سینوزیت

همچنین سینوزیت نیز یکی از عوامل ایجادکننده این مشکل به شمار می‌رود. فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار