کد خبر: ۲۴۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 19
شربت گریپ فروت تاثیری فوق‌العاده بر چربی سوزی، لاغری و تناسب اندام دارد؛ ویتامین‌های A، E و C موجود در این شربت باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی در آن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گریپ فروت خاصیت سنگ شکنی دارد و می‌توانید از آن برای درمان سنگ کلیه استفاده کنید.

به گزارش شفاآنلاین، حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره خواص شربت گریپ فروت اظهار کرد: اغلب افراد گریپ فروت را به عنوان میوه موثر بر کنترل فشار خون <blood pressure>می‌دانند؛ این میوه حاوی ویتامین‌های A، B، C، E،کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، روی (زینک)، پروتئین، فیبر، آهن، اسیدفولیک، سلنیوم، کولین، فلاونوئیدها، اسیدسیتریک، اسیداولاژیک، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز و غیره است.

او ادامه داد: کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین D منجر به تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها شده و از پوکی استخوان  پیشگیری می‌کند همچنین این شربت دارویی در کاهش قند، فشار و چربی خون موثراست.

عظمایی با تاکید بر خواص این شربت در درمان سرما خوردگی بیان کرد: شربت گریپ فروت تاثیری فوق‌العاده بر چربی سوزی، لاغری و تناسب اندام دارد؛ ویتامین‌های A، E و C موجود در این شربت باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی در آن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این شربت خاصیت سنگ شکنی دارد و می‌توانید از آن برای درمان سنگ کلیه استفاده کنید؛ ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید موجود در این شربت موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو می‌شود همچنین می‌تواند  غلظت و اسید اوریک بدن را رفع کند.

او گفت: مصرف کنترل شده این شربت برای زنان باردار، به خصوص خانم‌های مبتلا به دیابت، چربی و فشار خون مفید است؛ اما باید تحت نظر پزشک از آن استفاده کنند. تقویت بینایی، تقویت سیستم قلبی عروقی، تقویت حافظه و کاهش استرس و اضطراب از دیگر خواص شربت گریپ فروت است.

عظمایی با تاکید بر خاصیت آنتی بیوتیکی این شربت بیان کرد: افرادی که از دارو‌های ضدافسردگی، قند، فشار، چربی خون و خواب آور استفاده می‌کنند باید از این شربت همزمان این شربت و دارو‌ها اجتناب کنند؛ بهتر است  حداقل ۲ الی ۳ ساعت بین مصرف شربت و دارو فاصله وجود داشته باشد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مقدار مناسب مصرف این شربت را ۴ لیوان در روز  دانست و گفت: برای تهیه شربت گریپ فروت به  ۲ لیوان آب گریپ فروت، یک و نیم لیوان آب انار و ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم عسل احتیاج دارید. کافی است آب انار و آب گریپ فروت را ترکیب و آن را تا دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید؛ سپس عسل را به شربت اضافه کرده و بعد از خنک شدن آن را مصرف کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: