کد خبر: ۲۴۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 04
با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام " سال رونق تولید" می بایست توان حداکثری اعضاء در جهت کاهش عرضه کالاهای قاچاق به عمل آید تا از تولید کنندگان داخلی به نحو مناسب حمایت گردد و این امور می بایست در کنار مبارزه هوشمندانه با کالاهای قاچاق و غیر مجاز تحقق یابد
به گزارش شفا آنلاین:به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ اولین جلسه کمیته تخصصی پيشگيري و مبارزه با قاچاق فرآورده هاي سلامت محور كمیسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سمنان با حضور اعضاء در  سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو سمنان برگزار شد.

در این جلسه دکتر زینعلی معاون غذا و دارو دانشگاه ضمن خیر مقدم   از عملکرد و تلاش اعضاء در سال 1397 در راستای اقدامات مقابله ای، فرهنگی و آموزشی در قبال پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد: در سال آتی شاهد مشارکت فعال همه اعضاء در این راستا باشیم.

هاشمی جانشین دبیر و رئیس دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن بیان مختصری از دست آوردها و مهمترین عملکرد کمیته تخصصی در سال گذشته، اولویت های استانی برای سال آتی را توجه به ظرفیت دستگاه ها  از لحاظ ضوابط، قوانین و دستورالعمل ها  و نگاه به بومی سازی آن ها و استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد  و تقدم بحث پیشگیرانه بر مقابله ای برشمرد.

هاشمی نگاه جامع به بحث نظارت ها، اجرای مناسب و عملی طرح جامع انبارها، نگاه سیستمی و مکانیزاسیون به ویژه در ورود کالا به کشور، رصد دقیق پرونده ها و پیگیری نتایج و انعقاد تفاهم نامه بین دستگاه ها را از عواملی دانست که در سال آتی می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام " سال رونق تولید" می بایست توان حداکثری اعضاء در جهت کاهش عرضه کالاهای قاچاق به عمل آید تا  از تولید کنندگان داخلی به نحو مناسب حمایت گردد و این امور می بایست در کنار مبارزه هوشمندانه با کالاهای قاچاق و غیر مجاز تحقق یابد.

در ادامه  پس از بحث و تبادل نظر بین  اعضا و بیان مشکلات و ارائه راهکارها، تصمیمات لازم اتخاذ گردید و مصوبات لازم  به تصویب رسید.

در پایان جلسه دکتر زینعلی معاون غذا و دارو دانشگاه با اهدای لوح تقدیر از عملکرد و تلاش اعضای کمیته تخصصی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور  استان در سال 1397  تشکر و قدردانی نمود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: