کد خبر: ۲۴۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 18
امیرعلی حمیدیه :با توجه به روند پیر شدن جمعیت، میزان نیاز به پزشکی بازساختی بسیار جدی است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با توجه به روند پیر شدن جمعیت، میزان نیاز به پزشکی بازساختی بسیار جدی است.

به گزارش شفا آنلاین، امیرعلی حمیدیه بیان کرد: در گذار دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باید به فرآیندهای تجاری‌سازی محصولات دانش‌محور و نیز حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان توجه ویژه کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید به محلی برای نشست و توافق اساتید، دانشجویان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مبدل شوند، افزود: در این صورت است که می‌توان به بهره‌وری مدنظر در زمینه سیستم‌های آموزش عالی در کشور دست پیدا کرد.

حمیدیه توجه به علوم و فناوری‌های جدید در دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم را ضروری دانست و ادامه داد: یکی از علوم استراتژیک، بومی‌سازی شده و دارای پتانسیل بالا در کشور علوم مربوط به سلول‌های بنیادی است.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به روند پیر شدن جمعیت، میزان نیاز به پزشکی بازساختی بسیار جدی است و در این حوزه کشورهایی مانند ژاپن و آمریکا پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی(Stem Cells) معاونت علمی و فناوری ابراز کرد: کشورهای پیشرفته دنیا در حال فعالیت بر روی ساخت اندام‌ها و اجزای بدن انسان هستند و به طور قطع در آینده‌ای نزدیک با ورود شرکت‌های عظیم در این زمینه خبرهای خوبی خواهیم شنید.

حمیدیه به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد فعالیت‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ۱۴۰ شرکت در این حوزه در حال فعالیت هستند که بیش از ۱۰۰ شرکت، عنوان دانش‌بنیانی را دریافت کرده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: