کد خبر: ۲۴۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 11
فشار خون یکی ‌از مهم ترین بیماری های ناشناخته جامعه است و ۳۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به فشار خون هستند و ۶۰ درصد این افراد اطلاع از این موضوع ندارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ۳۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به فشار خون هستند و ۶۰ درصد این افراد اطلاعی از این موضوع ندارند.
 

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ امروز بیست و یکم اردیبهشت ماه 98 جلسه هماهنگی برگزاری پویش ملی کنترل فشار خون بالا با حضور دکتر دانائی رئیس دانشگاه، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، جمعی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه در سالن امام جواد (ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان داشت: فشار خون<blood pressure> یکی ‌از مهم ترین بیماری های ناشناخته جامعه است و ۳۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به فشار خون هستند و ۶۰ درصد این افراد اطلاع از این موضوع ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: فشار خون یکی‌ از بزرگترین بیماری ها در زمینه سکته های مغزی است که به علت ناشناخته بودن آن عوارض قلبی پس از بروز بیماری ظاهر می گردد.

دکتر دانائی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک بسیج ملی بنا دارد بیماران فشار خون را شناسایی و در راستای درمان ان ها اقدام کند.


وی افزود: هم چنین سایتی در خصوص اعلام فشار خون خود افراد اعلام خواهد شد که با پرکردن پرسش نامه میتوانند این اطلاعات را در سایت قرار دهند.

دکتر دانائی در پایان ابراز داشت: با وجود اینکه جمعیت استان جمعیت سالمندی است و میزان بیماری فشار خون در این منطقه بالا است با توجه به سطح فرهنگی اجتماعی در کشور اکنون نیز استان سمنان نسبت به دیگر مناظق از‌وضعیت مطلوبی برخوردار است.

در ادامه حاضرین در جلسه پیرامون هماهنگی برگزاری این پویش به بحث و تبادل نظر پرداختند و تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: