کد خبر: ۲۴۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 13
ورزش کردن، رعایت رژیم غذایی مناسب، مصرف نکردن مشروبات الکلی، استعمال نکردن دخانیات، چکاپ بدن به طور مرتب و معاینه منظم جسم و روان در داشتن زندگی سالم موثر هستند
شفاآنلاین>سلامت>یک روانپزشک گفت: سالمندی جزو فرآیند طبیعی رشد هر انسان است که افراد باید بتوانند این دوره از زندگی را به نحو مطلوب سپری کنند.

به گزارش شفاآنلاین: آرش میراب‌زاده روانپزشک و استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، درباره دوران سالمندی اظهار کرد: این دوران جزو فرآیند‌های طبیعی رشد انسان است، سالمندان<The elderly> باید خودشان را با ناتوانایی‌های دوران پیری مطابقت دهند.

او بیان کرد: افرادی می‌توانند خودشان را با دوران سالمندی تطابق دهند که فرآیند‌های قبلی رشد را به خوبی طی کرده باشند، به طور مثال یک فرد بازنشسته باید قبول کند که حدود ۳۰ سال فعالیت کرده است و اکنون دیگر همچون گذشته توانایی‌های قبلی خود را ندارد، بنابراین باید افرادی جوان و فعال جایگزین او شوند، شخص بازنشسته می‌تواند به شکل‌های دیگر در جامعه فعالیت کند.

این استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: وقتی فردی سالمند می‌شود، مرگ‌ومیر در افراد همسالانش بیشتر اتفاق می‌افتد، بنابراین اینکه او چه نگرشی نسبت به مرگ دارد، بسیار اهمیت دارد.

میراب‌زاده تأکید کرد: ورزش کردن، رعایت رژیم غذایی مناسب، مصرف نکردن مشروبات الکلی، استعمال نکردن دخانیات، چکاپ بدن به طور مرتب و معاینه منظم جسم و روان در داشتن زندگی سالم موثر هستند.

عوامل قابل کنترل را در اختیار خود بگیرید

او تصریح کرد: افراد باید عوامل قابل کنترل را در اختیار خود بگیرند بنابراین آنها نباید خودشان را به علت رفتار دیگران سرزنش کنند.

میراب‌زاده یادآوری کرد: وقتی فرد در دوران سالمندی احساس ارزشمندی و مفید بودن را بکند، می‌تواند از این دوران نهایت لذت را ببرد بنابراین چنین شخصی از اینکه مویش سفید می‌شود یا اینکه سنش روز به روز افزایش پیدا می‌کند، ناراحت نمی‌شود، زیرا  او در این دوران هم می‌تواند از زندگی خود نهایت لذت را ببرد به علت اینکه ناتوانایی‌های خود را به خوبی درک کرده است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: