کد خبر: ۲۴۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 12
این ماده ضدعفونی کننده از بین برنده طیف وسیعی از باکتری‌ها، قارچ‌ها، میکروب‌ها و تخم انگل‌ها و ویروس‌ها است؛ ضمن آنکه این محصول عملکرد مناسبی در باکتری‌های بیماری‌زای آبزیان از خود نشان داده است
شفا آنلاین>سلامت>محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به فرمولاسیون محلول چندمنظوره ضد عفونی‌کننده دست یافتند که قدرت میکروب‌کشی ۱۰ برابر بیشتر از کلر دارد و مواد سرطان‌زا از خود تولید نمی‌کند؛ از این رو می‌توان از آن برای میوه‌های با پوست نازک مانند توت و تمشک استفاده کرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد شاکری، مجری طرح محصولات تولیدی این شرکت دانش‌ بنیان(Knowledge base) را تولید ضد عفونی‌کنندگان صنایع غذایی و آشامیدنی دانست و گفت: محلول‌های ضد عفونی تولید شده دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی کاربرد این محلول‌ها را برای آب شرب، سبزیجات و گوشت دانست و یادآور شد: دو قاشق چای خوری از محلول قرص ضد عفونی کننده را می‌توان در داخل ۳ لیتر آب، حل و گوشت مرغ و یا سبزیجات را در آن به مدت ۵ دقیقه غوطه‌ور کرد که پس از بیرون آوردن ماده غذایی از این محلول و شست‌وشو می‌توان از آن استفاده کرد.

شاکری با تاکید بر اینکه ضد عفونی کردن گوشت مرغ با این روش منجر به کاهش بوی نامطبوع آن می‌شود، خاطر نشان کرد: این ماده ضدعفونی کننده از بین برنده طیف وسیعی از باکتری‌ها، قارچ‌ها، میکروب‌ها و تخم انگل‌ها و ویروس‌ها است؛ ضمن آنکه این محصول عملکرد مناسبی در باکتری‌های بیماری‌زای آبزیان از خود نشان داده است.

وی با تاکید بر اینکه این محلول ضد عفونی‌کننده دارای قدرت میکروب کشی بوده و ویژگی ضد عفونی‌کنندگی آن ۱۰ برابر بیشتر از کلر است، خاطر نشان کرد: این محلول دارای سرعت اثرگذاری بالایی است و هنگام واکنش، هیچ گونه محصول جانبی مضری تولید نمی‌کند و عملکرد آن مستقل از PH و مواد شیمیایی آلی است و تنها ترکیبی است که مواد "فنلی" موجود در آب را از بین می‌برد و PH مناسب این محصول باعث عملکرد بسیار مطلوب برای گندزدایی کردن انواع گوشت‌ها، میوه‌ها و سبزیجات می‌شود.

به گفته وی، این محلول برای گندزدایی میوه‌هایی با پوست نازک مانند انواع توت‌ها، تمشک‌ و انگور مناسب است، به گونه‌ای که تنها عوامل بیماری‌زا را از سطح میوه نابود می‌کند و به دلیل عدم نفوذ به بافت میوه‌ها و سبزیجات هیچ گونه مسمومیتی در پی نخواهد داشت و بر خلاف ضد عفونی کننده‌هایی مانند ازن و کلر ترکیبات سرطان‌زا(Carcinogenic) مانند آلدئیدها، برمات‌ها، هالومتان‌ها، هالواسیدها، کلرات‌ها، کلرفنل‌ها و کلرو آمین‌های آزاد تولید نمی‌کند.

این محقق، پایه فرمولاسیون این محلول را "دی‌اکسید کلر" ذکر کرد و ادامه داد: ضد عفونی کردن سینی‌های سلف سرویس‌ها از دیگر کاربردهای این محلول به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: پاکسازی تمامی ویروس‌ها، باکتری‌هاو میکروارگانیسم‌ها ی بیماری‌زا، باقی ماندن در آب تا ۲۴ ساعت در مقایسه با ماندگاری حداکثر ۶ ساعته کلر، قابلیت انحلال ۱۷ برابری نسبت به کلر و عدم تولید مواد سرطان‌زا از مزایای این محلول به شمار می‌رود.

شاکری خاطر نشان کرد: این محلول را می‌توان در آب آشامیدنی، استخرها و آکواریوم‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، صنایع غذایی، بیمارستان‌ها و صنایع زیست محیطی به کار برد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: