کد خبر: ۲۴۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 09
نتایج آمارها و بررسی های جدید از افزایش قابل توجه افسردگی نسبت به شش سال قبل در میان دختران نوجوان در آمریکا حکایت دارد
شفا آنلاین>اجتماعی>پایگاه اینترنتی امریکن فری بیکن گزارش داد ، حدود 15 درصد نوجوانان آمریکایی در سال 2018 مبتلا به افسردگی شدید بودند.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج آمارها و بررسی های جدید از افزایش قابل توجه افسردگی نسبت به شش سال قبل در میان دختران نوجوان در آمریکا حکایت دارد. 

این آمارهای جدید در چارچوب تحقیقات ملی سال 2018 و تحقیقات سالانه بر روی نوجوانان 12 تا 17 سال و همچنین افراد بزرگسال صورت گرفت و در جریان آن از نوجوانان خواسته شد تا به سوالاتی درباره افسردگی پاسخ دهند و این که آیا طی سال گذشته با احساساتی نظیر تهی بودن زندگیشان از احساس شادی و عزت نفس مواجه بودند یا این که تغییراتی در وضعیت خواب یا غذای خود مواجه بودند. 


در این تحقیقات که به وضعیت افسردگی نوجوانان از سال 2004 تاکنون پرداخته شده است ، نشان می دهد میزان افسردگی نوجوانان به تدریج افزایش داشته است و از سال 2018 میلادی 14 و چهار دهم درصد نوجوانان دچار علائم افسردگی شدید شدند که این آمار تاکنون بی سابقه بوده است.
بر اساس این آمارها در سال 2018 ، هشت درصد نوجوانان 12 و 13 ساله علائم افسردگی را تجربه کردند و این در حالی است که برای نوجوانان 14 تا 15 ساله این آمار 15 درصد و برای 16 تا 17 ساله ها 19 درصد بوده است.


با این حال موضوع نگران کننده تفاوت شدت افسردگی در بین دختران و پسران است. آمارها نشان می دهند دختران نوجوان همواره بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی شدید بوده اند تا جایی که امریکا اکنون به جایی رسیده است که یک پنجم دختران آن سال گذشته افسردگی را تجربه کرده اند. که این آمار دو برابر سال 2011 است.


وال استریت ژورنال نیز اخیرا گزارش داد دختران نوجوان در حال حاضر با اضطراب ، افسردگی و تنهایی بسیار نگران کننده ای دست به گریبانند و تلاش آنها برای خودکشی در سطح بی سابقه ای قرار گرفته است. این روند به نظر می رسد که تا زمان ورود آنها به دانشگاه نیز ادامه دارد. حدود 14 درصد جوانان 18 تا 25 ساله در سال 2018 علائم افسردگی شدید را تجربه کردند که این افزایش قابل توجهی را از آمار حدود هشت درصدی برای بیشتر سال های دهه منتهی به 2013 نشان می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: