کد خبر: ۲۴۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 05
برای بیماری‌های خاص، سازوکار‌های مشخصی از سوی وزارت بهداشت تعیین شده است که این بیماران مورد حمایت قرار بگیرند و این افراد متناسب با شدت بیماری و تاثیر دارو‌های موجود، مورد حمایت معنوی و مالی قرار می‌گیرند
شفاآنلاین>سلامت>معاون کل وزارت بهداشت گفت: کمیته‌هایی در زمینه حمایت از بیماران خاص تشکیل و موضوع حمایت از مبتلایان آن بررسی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ، با اشاره به تبلیغ دارو‌های افزایش قد در فضای مجازی اظهار کرد: هنگامی که والدین کودکان میزان قدشان کوتاه است بنابر مسائل ژنتیکی قد فرزند نیز کوتاه می‌شود بنابراین تبلیغ دارو‌های افزایش قد غیر واقعی است؛ مردم، فریب چنین تبلیغاتی را نخورند و بی جهت برای خرید دارو‌های افزایش قد هزینه‌ای نپردازند.

او ادامه داد: برای برخی از بیماری‌های خاص که به وسیله متخصص مربوطه تشخیص داده می‌شود در برخی موارد نادر که درصد آن یک در ده هزارم است، اثربخشی دارو‌های افزایش قد وجود دارد.

حریرچی با اشاره به پوشش بیماری‌های خاص و حمایت از این بیماران تاکید کرد: برای بیماری‌های خاص، سازوکار‌های مشخصی از سوی وزارت بهداشت تعیین شده است که این بیماران مورد حمایت قرار بگیرند و این افراد متناسب با شدت بیماری<Sickness>و تاثیر دارو‌های موجود، مورد حمایت معنوی و مالی قرار می‌گیرند.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: برخی از بیماری‌ها شدت بیشتری دارد، اما درمان موثری برای آن وجود ندارد، اما کمیته‌های مختلفی در وزارت بهداشت در زمینه حمایت از بیماران خاص تشکیل و موضوع حمایت از مبتلایان آن بررسی می‌شود.

او گفت: وزارت بهداشت بیماری‌های خاص را بررسی و با توجه به میزان اثر بخشی، اقدامات مورد نظر را انجام می‌دهد به طوریکه برخی از بیماری‌ها مانند هموفیلی و تالاسمی، حمایت طولانی مدت شده اند و نتایج خوبی نیز به دست آمده است.

حریرچی ادامه داد: با توجه به پیشنهاد‌های اولیه وزارت بهداشت، بیمه و منابعی که سازمان برنامه و بودجه برای حمایت از بیماران خاص مد نظر قرار می‌دهد و مجلس نیز آن را به تصویب می‌رساند، بیماران خاص و صعب العلاج جزو لیست حمایتی وزارت بهداشت قرار می‌گیرند.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: ۶۷ درصد از مواد اولیه دارویی، داخل کشور تولید می‌شود و ۹۷ درصد دارو‌ها نیز تولید کارخانجات داروسازی<Pharmacy> کشورمان است.

او گفت: حدود ۷۵ درصد ارزش ریالی دارو‌های مورد نیاز، داخل تولید می‌شود و در زمینه ذخیره دارو با هیچ مشکلی رو به رو نیستیم و مردم نگران هیچ مشکلی نباشند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: