کد خبر: ۲۴۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 04
حوزه بهداشت و درمان استان سمنان پله‌های ترقی را در سایه طرح تحول نظام سلامت با ضرباهنگی ملایم اما مداوم و پیگیرانه، یکی پس از دیگری طی کرده و مسیری روشن را در این حوزه به شهروندان این استان هبه کرده‌اند
شفا آنلاین>سلامت> راه‌اندازی هفت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در حوزه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول نظام سلامت است که برکات بی‌شماری را برای قومسیان به همراه داشته است.

به گزاشر شفا آنلاین:حوزه بهداشت و درمان استان سمنان پله‌های ترقی را در سایه طرح تحول نظام سلامت <Health system evolution plan>با ضرباهنگی ملایم اما مداوم و پیگیرانه، یکی پس از دیگری طی کرده و مسیری روشن را در این حوزه به شهروندان این استان هبه کرده‌اند.

راه‌اندازی هفت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در حوزه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی از جمله این پله‌های ترقی است که می‌توان از آن به عنوان سرآغاز توسعه این استان با رشد فزاینده شبکه بهداشت و درمان یاد کرد که بی تردید برکاتش ارمغانی از دولت تدبیر و امید برای مردم این استان مانا خواهد ماند.


این کلینیک‌ها شامل سلامت‌کده طب سالمندی، سلامت‌کده طب ایرانی، مرکز فوق تخصصی قلب کودکان، مرکز پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، کلینیک تخصصی شماره ۲ در شهرستان دامغان، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی(ره) گرمسار و پلی‌کلینیک تخصصی شاهرود است.

سلامت‌کده طب ایرانی

نخستین سلامت‌کده طب ایرانی استان سمنان، با رسالت آموزش، درمان، اصلاح تغذیه شهروندان و ارایه خدمات به متقاضیان، سال گذشته افتتاح شد.

ساماندهی فعالان حوزه طب ایرانی و فروش گیاهان‌دارویی با تاسیس داروخانه در همان محل از جمله اهداف افتتاح سلامت کده طب ایرانی در استان سمنان است. این سلامت کده با حضور یک متخصص طب ایرانی فعالیت خود را آغاز کرده و یک متخصص طب ایرانی دیگر نیز به مجموعه اضافه شد.

این مرکز با مساحت ۱۵۰ متر مربع و یک میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی بنا راه اندازی شده است.

سلامت کده طب ایرانی در ضلع جنوبی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی واقع است.

سلامت‌کده طب سالمندی

دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با هدف ارائه خدمات پزشکی و توانبخشی، آموزش و درمان به سالمندان این استان سال ۹۷ سلامت‌کده طب سالمندی را راه اندازی کرد.

خدمات دیگر مرتبط با سالمندان مانند فروشگاه‌های عرضه سمعک و عینک به منظور دسترسی آسان برای این افراد در این کلینیک پیش بینی شده است.

این مرکز در زمینی به مساحت ۷۵۰ مترمربع و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی بنا در گام اول راه اندازی شد.

مرکز فوق تخصصی قلب کودکان

نخستین کلینیک اکوکاردیوگرافی یا قلب کودکان در این استان با هدف حمایت از مادران باردار و پرخطر و ارایه خدمات به کودکان دارای بیماری های قلبی نیز سال گذشته راه اندازی شد.

در پلی کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه خدمات اکوی کاردیوگرافی نوزادان، اطفال و جوانان، آزمایش ورزش و نوار قلب کودکان و اکوی تخصصی جنین مادران باردار انجام می‌شود.

این مرکز با مساحت ۱۵۰ متر مربع و هشت میلیارد ریال اعتبار برای خرید دستگاه های مورد نیاز بازتوانی قلب راه اندازی شده است.

بیماران می توانند جهت دریافت نوبت هر روز با تلفن شبانه روزی و گویای ۳۱۰۳ و تلفن ثابت ۳۱۰۴۳۴۰۲ تماس بگیرند.

نشانی پلی کلینیک فوق تخصصی کودکان سمنان، رو به روی استانداری، انتهای خیابان ابریشم است.

مرکز پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی سمنان

مرکز پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی سمنان با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال برای برطرف ساختن نیاز درمانی و بهداشتی مردم مرکز استان سمنان در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

این مرکز با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر در سه‌طبقه شامل تجهیزات و امکانات تخصصی و فوق تخصصی درمانی، از سال ۹۴ ساخته و با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید.

کلینیک تخصصی شماره ۲ شهرستان دامغان

کلینیک تخصصی شماره ۲ در شهرستان دامغان زیر نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان و با همکاری موسسه خیریه ۱۴ معصوم (ع) دامغان نیز در سال ۹۵ افتتاح شد.

با عنایت به استقبال بسیار خوب شهروندان دامغانی از کلینیک تخصصی برادران رضایی (شماره یک ) جهت دریافت خدمات و از طرفی گسترش دیگر خدمات تخصصی از جمله راه اندازی کلینیک دندان پزشکی و همچنین آزمایش ورزش و سونوگرافی، این مجموعه ایجاد و فعال شد.

از آنجا که کمبود فضای فیزیکی کلینیک شماره یک، گاهی باعث ازدحام مراجعان و کمبود اتاق جهت ارائه خدمات توسط پزشکان متخصص می‌شد، با پیگیری‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان شهرستان دامغان و همکاری مسئولان مربوطه در دانشگاه، مجوز افتتاح کلینیک تخصصی شماره ۲ در شهرستان دامغان صادر شد.

درمانگاه امام حسین (ع) مستقر در میدان فرهنگ ، مکانی مناسب برای این منظور تعیین و تجهیز گردید و کلینیک تخصصی شماره ۲ شهرستان دامغان از اول آبان ۹۵ با حضور متخصصان پوست، جراح عمومی، بیهوشی و اعصاب و روان در حال ارائه خدمات مورد نیاز به مراجعان است.

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی (ره) گرمسار

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی (ره) گرمسار از دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید است که در سال ۹۵ راه‌اندازی شد.

این طرح یکی از نیازهای مهم حوزه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار بود که در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۷۵۰ متر زیر بنا تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

کار احداث این طرح از سال ۹۴ آغاز شد و تکمیل و بهره‌برداری از آن کمتر از ۲ سال طول کشید.

برای احداث این طرح بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه شد.

پلی‌کلینیک تخصصی شاهرود

پلی‌کلینیک تخصصی شاهرود با ۴۲ فوق تخصص، دارای ۲۱ کلینیک شامل جراحی مغز، اعصاب و زنان است که اردیبهشت امسال به بهره برداری رسید.

پلی‌کلینیک بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با حضور قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت افتتاح شد و در ضلع شمال شرقی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام حسین (ع) واقع شده و سه هزار ۳۴۹ مترمربع زیربنا دارد.

ساخت این طرح در سال ۹۵ آغاز شد و برای ساخت، تجهیز و بهره برداری از این پلی‌کلینیک ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این مرکز دارای ۲۱ کلینیک تخصصی است، جراحی مغز و اعصاب، نورولوژی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، داخلی، چشم، قلب و عروق، ارولوژی، پوست، عفونی، اعصاب و روان، رادیولوژی، ریه، گوارش، گوش و حلق و بینی، اطفال، انکولوژی و هماتولوژی، شنوایی سنجی، روماتولوژی، ارتوپدی و نفرولوژی در زمره بخش‌های این پلی‌کلینیک است.

بخش‌های دیگری چون اعصاب و روان، بینایی سنجی، توانبخشی طب فیزیک، غدد، رادیولوژی از دیگر کلینیک‌های این مجموعه است.

۴۲ متخصص و فوق تخصص تمام وقت و ۱۱ متخصص و فوق تخصص غیرتمام وقت در این مرکز مشغول به کار شدند که به طور متوسط ۷۵۰ نفر روزانه به این مرکز مراجعه می‌کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: