کد خبر: ۲۴۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 29
هرچقدر هم که در مسواک زدن حرفه‌ای باشید و مرتب مسواک بزنید و به طور مستمر از نخ دندان استفاده کنید، بخشی از پلاک‌های دندان از بین نمیروند. پلاک جرم زرد رنگی است که به ویژه در دندان‌های عقب که شستنشان سخت تر است بوجود می‌آید
شفاآنلاین>سلامت>بر اساس مطالعات محققان آمریکایی افرادی که دستکم سالی یک بار به دندانپزشک مراجعه می‌کنند، دندان‌های سالم‌تر و زیباتری دارند.

به گزارش شفاآنلاین، نقش دندان‌ها در سلامتی و زیبایی انکارناپذیر است. تغذیه، رعایت بهداشت و رژیم غذایی حاوی مواد معدنی موردنیاز و اجتناب از عادت‌های غلطی که به دندان‌ها آسیب می‌زنند، مهمترین اقدامات در جهت حفاظت از  دندانهاست. 

از طرفی با اینکه اکثر افراد تمایلی برای مراجعه مستمر به دندانپزشک <Dentist>ندارند، مطالعات نشان می‌دهد مراجعه حداقل یک بار در سال به دندانپزشک برای ترمیم و پاکسازی دندان‌ها ضروری است. بر اساس این مطالعه افرادی که به طور منظم به دندانپزشک مراجعه می‌کنند، نیاز کمتری به پرکردن و کشیدن دندان دارند.

هرچقدر هم که در مسواک زدن حرفه‌ای باشید و مرتب مسواک بزنید و به طور مستمر از نخ دندان استفاده کنید، بخشی از پلاک‌های دندان از بین نمیروند. پلاک جرم زرد رنگی است که به ویژه در دندان‌های عقب که شستنشان سخت تر است بوجود می‌آید. پلاک از میلیاردها باکتری مختلف ساخته شده که در دهان زندگی می‌کنند و از غذاهای مصرفی ما تغذیه می‌کنند. پلاک دندان مهمترین عامل در ایجاد پوسیدگی است.

علاوه بر مسواک منظم و رعایت بهداشت دهان و دندان، بهتر است پاکسازی و جرم‌گیری حرفه‌ای دهان و دندان‌ها را به یک دندانپزشک حرفه‌ای بسپاریم. این کار احتمال پوسیدگی دندان و بیماری‌های التهابی لثه را کاهش می‌دهد.

پاکسازی دهان هر شش ماه یک‌بار توصیه شده است؛ البته برخی افراد ریسک بیشتری برای ایجاد پوسیدگی<Caries> دارند و باید بیشتر به دندان پزشک مراجعه کنند. در ادامه به چند نکته در جهت حفظ زیبایی و سلامت دندان‌ها اشاره شده است:

- مسواک زدن حداقل دو بار در روز
- مسواک زدن به محض بیدار شدن از خواب
- استفاده منظم از نخ دندان
-محدود کردن مصرف نوشیدنی‌های شیرین یا اسیدی
- محافظت از دندان در مقابل ضربه
-پیروی از رژیم غذایی سالم.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: