کد خبر: ۲۴۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 28
ایران موقعیت ممتازی در تولید و کاربرد علوم پزشکی تولید مثل، درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی و دانش زیست فناوری دارد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیستمین جشنواره و کنگره بین‌المللی رویان گفت: ایران موقعیت ممتازی در تولید و کاربرد علوم پزشکی تولید مثل، درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی و دانش زیست فناوری دارد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر عبدالحسین شاهوردی روز چهارشنبه در افتتاحیه این مراسم در سالن همایش‌های رازی بیان داشت: حاصل این تلاش‌ها تولید دانش و دستیابی به پروتکل‌های درمانی و بیماری‌های صعب‌العلاج بوده است.

وی افزود: دانشمندان این عرصه‌ها در دنیا با همکاری‌های بین‌المللی برای کاهش آلام بیماران قدم برداشتند و محققان ایرانی هم در این تلاش‌ها مشارکت داشتند.

شاهوردی ادامه داد: امیدواریم چنین همکاری‌های مشترک بین‌المللی و برنامه‌های علمی ادامه یابد و شاهد موفقیت‌های جدیدی در این حوزه باشیم.  
 
رئیس بیستمین جشنواره و کنگره بین‌المللی رویان افزود: امروز شاهد برگزاری بیستمین جشنواره و کنگره بین‌المللی رویان هستیم، برنامه‌ای که یکی از یادگارهای زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد ثمرات متعددی در این ۲۰ سال داشته است، افزود: ارتباط جامعه علمی کشور و پژوهشگران داخلی با جامعه جهانی یکی از این ثمرات است.

شاهوردی ادامه داد: حاصل این تلاش‌ها علاوه بر معرفی توانمندی پژوهشگران کشور به جامعه علمی جهانی، سبب ایجاد زمینه مناسب برای تبادل علمی بیشتر بین متخصصان حوزه های پزشکی تولید مثل و سلول‌های بنیادی بوده است.

وی اظهار داشت: چشم‌انداز این رویداد علمی، کاربردی کردن دانش کسب شده حاصل از تحقیقات در این حوزه‌ها است.

بیستمین جشنواره و کنگره بین‌المللی رویان از امروز در سالن همایش رازی آغاز بکار کرد و تا روز هشتم شهریور ماه به کار خود ادامه می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: