کد خبر: ۲۴۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 25
استفاده از برخی از دمنوش‌ها نیز می‌تواند در بهبود وضعیت خواب و درمان بیخوابی بسیار موثر باشد؛ در ادامه به برخی از این دمنوش‌ها و نوشیدنی‌ها اشاره شده است:
شفا آنلاین>سلامت>باید توجه داشت که صرفاً یکی از عوارض مصرف قرص‌های شیمیایی خواب‌آور، ابتلا به "فراموشی" و تخریب حافظه کوتاه‌مدت است! استفاده از برخی از دمنوش‌ها می‌تواند در بهبود وضعیت خواب و درمان بیخوابی بسیار موثر باشد.

به گزارش شفا آنلاین، متاسفانه بسیاری از افراد که به‌دلایل مختلف، دچار "اختلال خواب" می‌شوند به‌جای یافتن دلیل اصلی بی‌خوابی خود، ساده‌ترین راه ممکن که البته با عوارض و ضایعات فراوانی همراه است را انتخاب می‌کنند: مصرف "قرص‌های خواب‌آور!"

باید توجه داشت که صرفاً یکی از عوارض مصرف قرص‌های شیمیایی خواب‌آور، ابتلا به "فراموشی" و تخریب حافظه کوتاه‌مدت است.

افرادی که اقدام به مصرف قرص‌های خواب‌آور می‌کنند باید به جای مصرف این داروهای پرعارضه و اعتیادآور، دلیل اصلی بی‌خوابی خود را بیابند و بر اساس آن اقدام به درمان این اختلال کنند مثلاً امروزه بسیاری از نوجوانان و جوانان عادت دارند ساعات پایانی شب از طریق تلفت همراه خود در فضای مجازی به گشت و گذار بپردازند! غافل از اینکه استفاده بلندملت و طولانی در ساعات منتهی به خواب از تلفن همراه و اینترنت می‌تواند موجب ایجاد اختلالات خواب دائمی در افراد شود و در درازمدت، این امر تبدیل به بی‌خوابی‌های مزمن و آزاردهنده شود.

پس یکی از راهکارهای درمان اختلالات خواب(sleep disorders)، پرهیز جدی از استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر پیش از خواب است.

اما استفاده از برخی از دمنوش‌ها نیز می‌تواند در بهبود وضعیت خواب و درمان بیخوابی بسیار موثر باشد؛ در ادامه به برخی از این دمنوش‌ها و نوشیدنی‌ها اشاره شده است:

ـ دمنوش ترکیبی گل‌گاو زبان + سنبل الطیب + عرق بیدمشک خنک

ترکیب عسل + شیر

ـ دمنوش رازیانه(مخصوص خانم‌ها)

ـ دمنوش به لیمو + نبات

ـ دمنوش بابونه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: