کد خبر: ۲۴۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 25
اجرای طرح تحول سلامت اقدام خوبی بود که در دولت یازدهم صورت گرفت و چنانچه اعتبارات لازم برای آن تامین می‌شد از جمله اقدامات موفقیت‌آمیزی بود که در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده بود
شفا آنلاین>سلامت>این نماینده مردم در مجلس دهم، موفقیت در اجرای طرح‌های تحول سلامت و پزشک خانواده را در گروی تدبیر دولت برای تحقق مطالبات جامعه پزشکی و رفع اشکالات این دو طرح دانست.

به گزارش شفا آنلاین، سیدمهدی فرشادان به مناسبت روز پزشک با اشاره به مشکلات موجود در حوزه سلامت، گفت: اجرای طرح تحول سلامت اقدام خوبی بود که در دولت یازدهم صورت گرفت و چنانچه اعتبارات لازم برای آن تامین می‌شد از جمله اقدامات موفقیت‌آمیزی بود که در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده بود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اجرای طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم به دلیل ضعف مدیریتی در گذشته و کمبود منابع مالی با مشکلاتی مواجه شد که وضعیت جامعه پزشکی و درمان مردم را نیز تحت شعاع قرار داد.

وی تصریح کرد: قرار بود در پی اجرای طرح تحول نظام سلامت هر روستانشین 3 درصد و کسی که در شهر زندگی می کند 6 درصد از هزینه ها را پرداخت کند که در عمل به طور کامل محقق نشد، همچنین بی‌توجهی به پرداخت مطالبات جامعه پزشکی توسط بیمه ها، وزارت بهداشت(Ministry of Health) و درمان و داروخانه‌ها نیز سیکل معیوبی را ایجاد کرد که به حوزه سلامت آسیب می‌رساند.

فرشادان خاطرنشان کرد: امیدوارم با تامین منابع مالی لازم و مدیریت صحیح هزینه‌کردها بتوان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که هم مردم و هم جامعه پزشکی از مزایای اجرای طرح تحول سلامت بهره بیشتری ببرند.

طرح پزشک خانواده مشکلاتی را به جامعه پزشکی تحمیل می‌کند
وی در رابطه با تاثیر اجرای طرح پزشک خانواده در ساماندهی جامعه پزشکی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده بسیاری از مشکلات را به جامعه پزشکی تحمیل می‌کند، اظهار کرد: اجرای طرح مشابه پزشک خانواده در گذشته برای بهورزان در روستاها اجرا شد که انقلابی را در این مناطق ایجاد کرد و در شرایط کنونی نیز این روش برای ماماها و پزشکان بکار گرفته شده است که فی نفسه اقدام خوبی است منوط بر اینکه از این افراد حمایت مالی هم صورت بگیرد.

فرشادان تاکید کرد: هم‌اکنون اجرای طرح پزشک خانواده(family doctor) در صورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که شرایط مطلوبی برای فعالیت پزشکان ایجاد کند و توزیع آنها که اغلب از پزشکان عمومی هستند به طور مطلوب و منطقی صورت بگیرد، ضمن اینکه لایه‌های بعدی آن نیز اعم از معرفی بیماران به پزشکان متخصص توسط پزشک عمومی به خوبی صورت بگیرد، و این در حالی است که پزشکان متخصص روند درمانی آنها را ادامه نمی‌دهند و این اشکالاتی است که در این طرح وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: دولت و وزارت بهداشت و درمان باید برای رفع اشکالات طرح پزشک خانواده تدبیری بیندیشند که هم مطالبات پزشکان تامین شود و هم بتوان در پی اجرای این طرح به دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز خدمات پزشکی مطلوبی ارائه داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: