کد خبر: ۲۴۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 25
داروی سورفکتانت داروی خاصی است که ممکن بود در آینده به واسطه تحریم‌ها در واردات آنها با مشکل مواجه شویم و مجبور شویم با قیمت بالا خریداری کنیم
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه تهران و انستیتوپاستور گفت: کشورهای شمال یا توسعه یافته در راستای اعمال سیاست‌های آپارتاید نژادی به دنبال محروم نگه داشتن کشورهای جنوب از داروهای بیماری‌های نوپدید هستند.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا مخبر دزفولی در مراسم رونمایی از داروی ایرانی زجر تنفسی نوزادان که امروز یکشنبه سوم شهریور با حضور وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در کرج برگزار شد، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۱۰۰ بیماری نوپدید در دنیا ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهای شمال یا توسعه یافته در راستای اعمال سیاست‌های آپارتاید نژادی به دنبال محروم نگه داشتن کشورهای جنوب از داروهای بیماری‌های نوپدید هستند، افزود: ما به دنبال سلامت آحاد بشر هستیم و امیدواریم بتوان با تعامل بین رشته‌ای در جنگ‌های آینده که هدفشان نابودی بشر است، پیروز شویم.

وی توضیح داد: علوم جدا از هم نیستند و نمی‌شود مرزی برای آنها قائل شد و اگر به دنبال ایجاد جریان قوی علمی در دنیا هستیم، باید به اصل تعامل بین رشته‌ای توجه کنیم.

مخبر دزفولی تاکید کرد: بقای کشورها به حوزه بیوتکنولوژی(biotechnology) وابسته است، به همین دلیل باید با حساسیت بیشتری در این حوزه کار کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران توضیح داد: داروی سورفکتانت داروی خاصی است که ممکن بود در آینده به واسطه تحریم‌ها در واردات آنها با مشکل مواجه شویم و مجبور شویم با قیمت بالا خریداری کنیم.

وی اظهار کرد: متخصصان کودک نگرانی‌هایی از دسترسی به این دارو داشتند که با تولید داخلی آن این دغدغه برطرف شده است.

وی گفت: با تولید این دارو حدود ۶۵ هزار نوزاد نارس از خطر مرگ نجات پیدا می‌کنند.

مخبر افزود: این دارو از کیفیت بالایی برخوردار است و تست‌های پیچیده را پشت سرگذاشته و با استفاده از آن نوزادان زودرس می‌توانند به راحتی نفس بکشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: