کد خبر: ۲۴۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 22
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی روز پزشک را تبریک گفت
شفا آنلاین>سلامت>دکنر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی روز پزشک را تبریک گفت.
 
به گزارش شفا آنلاین، متن این پیام به شرح زیر است:
 
به نام خداوند جان آفرین
 
ایران کهن، زاد گاه پزشکان بلند آوازه ای است که قرن ها چون اختران فروزان و بر آسمان علم و هنر جهان درخشیدند، نامدارانی که طبابت را با حکمت و هنر درآمیختند تا در کتاب ایام، حکیمانی پرفروغ و جاودانه باشند.
 
روز پزشک را که زادروز بوعلی سینا، یکی از این حکیمان فرزانه بی‌بدیل است به همه پزشکان ارجمند سرزمینم، آنان که درون مرزها، خدمتگزار مردم دردمند کشورمان هستند و دیگران که در اقصی نقاط جهان به عنوان طبیبانی سرشناس، افتخار ایران عزیزند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
 در دستیابی به افتخارات برجسته سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اگرچه تلاش همه دست اندرکاران عرصه بهداشت و درمان کشور، ستودنی است، اما نقش بی نظیر پزشکان، در راهبری و هدایت این حرکت عظیم و کسب دستاورد هایی همچون کاهش مرگ و میر گروه‌های آسیب‌پذیر، افزایش امید به زندگی و ارتقای دیگر شاخص های سلامت در سطوح ملی منطقه ای و جهانی، فراموش ناشدنی است.
 
درود می فرستم به روح بلند پزشکان شهیدی که در کنار رزمندگان دفاع مقدس، روپوش سپیدشان، کفن گلگون شان شد.
 
 یقین دارم مردم شریف این سرزمین، مهربانی و همراهی جامعه پزشکی را در روزهای سخت گذشته و امروز فراموش نخواهند کرد، همکاران ارجمندمان نیز آگاه اند که در این سرزمین مقدس، نامهربانان اندک اند و مهربانان و حق شناسان، کماکان بی‌شمار.
 
عزت و سربلندی همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم
 
دکتر سعید نمکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: