کد خبر: ۲۴۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 22
انچه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت می تواند انجام دهد مخالفت با اصل طرح نیست بلکه تلاش در جهت اقناع مجلس برای رای نیاوردن دو فوریت طرح است
شفاآنلاین>سلامت>طرح دو فوریتی افزایش دو برابری پذیرش دانشجوی پزشکی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است. 

به گزارش شفاآنلاین، این طرح در ادامه سریالی است که از ۶ سال قبل علیه پزشکی کشور شروع شده است،هجمه از ائتلاف رسانه ای بعضی از مسولین سابق وزارت بهداشت با تلوزیون و گزارش های هر روزه علیه جامعه پزشکی<Medical Society> و تهدید و بگیر و ببندها و به بهانه طرح موسوم به تحول سلامت و سامانه ۱۶۹۰ وهزاران اتهام به جامعه پزشکان بی دفاع انجام شد و اجازه داد هر کس و ناکسی علیه پزشک و اساتید پزشکی حرف بزند و تحقیر کند و سپس اتهام ساختگی فرار مالیاتی ۶۰۰۰ هزار میلیاردی و کارتخوان های ویژه و امروز ،،،،به نظر می رسد فضای حاکم بر مجلس ، کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس و بعضی از جریانهای موثر در مجلس همه به نفع این طرح است.

انچه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت می تواند انجام دهد مخالفت با اصل طرح نیست بلکه تلاش در جهت اقناع مجلس برای رای نیاوردن دو فوریت طرح است.

اگر رییس کل محترم سازمان نظام پزشکی شخصا در مجلس حضور یابد و اقای  دکتر نمکی وزیر محترم  یا افرادی در وزارتخانه که جایگاه وزین و قدرت اقناع مجلس را دارند مثل دکتر ملک زاده و یا دکتر باقر لاریجانی و صرفا با فوریت طرح مخالفت کنند کافی است.

طرح بصورت عادی در کمیسیون را می شود هم کارشناسی همه جانبه کرد و هم استمهال کرد و با خرید فرصت طرح را پخته و با حداقل اسیب به سیستم پزشکی و سلامت<Health> مردم مشروط به بند و تبصرهایی در کمیسیون بعدا به تصویب برسد و به امسال و به این مجلس نمی رسد. 

به نظرم انجمن های علمی گروه پزشکی نیز می توانند به مجلس محترم و مسولین اجرایی در کارشناسی موضوع و بررسی همه جانبه این طرح‌ کمک کنند .

اگر مسولین پیش گفته همت نکنند و دو فوریت تصویب شود  با حضور اعضای شورای نگهبان در طی ۴۸ًساعت این طرح تبدیل به قانون خواهد شد و با شروع سال تحصیلی جدید لشکر دانشجوهای پزشکی به دانشگاههای پزشکی زبان بسته و مظلوم تحمیل خواهندشد !

دکتر محمد حسین ابراهیم زاده
عضو هییت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران و انجمن جراحی زانو و ارتروسکپی و اسیب های ورزشی ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: