کد خبر: ۲۳۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 20
انتخاب یک صبحانه مغذی با شاخص گلیسمی پایین مانند فرنی و ماست برای فرزند شما بهترین کار است، زیرا آزاد شدن انرژی آهسته باعث می‌شود مغز او جریان مداوم گلوکز را داشته باشد و یادگیری چیز‌های جدید را برای او راحت‌تر کند
شفاآنلاین>سلامت>بهبود هوش کودکان وابسته به مواد غذایی است که روزانه مصرف می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، به هنگام در نظرگرفتن وعده‌غذایی برای کودکان، به یاد داشته باشید که پیشرفت علمی آن‌ها به آنچه می‌خورند وابسته است. صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. تعدادی از مطالعات نشان داده اند کودکانی که صبحانه می‌خورند، تمرکز، توجه  و عملکرد بهتری در مدرسه دارند. از طرف دیگر، افرادی که غذای صبحگاهی خود را از دست می‌دهند، احتمالاً تحریک پذیر، خسته، بی قرار و به راحتی پریشان می‌شوند.
 
یکی از دلایل بسیار مهم بودن صبحانه این است که مغز کودک قند خون<Blood sugar> را تقریبا دو برابر سریعتر از بزرگسالان متابولیزه می‌کند؛ بنابراین پس از خواب شبانه بدون غذا، مغز کودک واقعاً به مقداری سوخت نیاز دارد. با این حال، همه صبحانه‌ها یکسان نیستند. این مواد غذایی تأمین کننده نیاز روزانه کودکان است که به بهبود عملکرد مغزی کودکان کمک می‌کند.
 
شیرمادر و فرآورده‌های شیر

انتخاب یک صبحانه مغذی با شاخص گلیسمی پایین مانند فرنی و ماست برای فرزند شما بهترین کار است، زیرا آزاد شدن انرژی آهسته باعث می‌شود مغز او جریان مداوم گلوکز را داشته باشد و یادگیری چیز‌های جدید را برای او راحت‌تر کند.

تخم مرغ

تخم مرغ از نظر پروتئین، مواد مغذی و مواد معدنی غنی است و همگی تأثیر اساسی در بهبود کودکان دارند. علاوه بر این، تخم مرغ علاوه بر این حاوی لسیتین است زیادی است که نه تنها پیشرفت سیستم حسی بدن را تقویت می‌کند، بلکه بر سلامت آن تأثیر می‌گذارد. یک انگیزه دیگر برای انتخاب تخم مرغ این است که تخم مرغ‌ها مکمل دیگری بنام کولین دارند که برای حافظه بچه‌ها مفید است اما مادران نباید نوزادانی زیر شش ماه را با سفیده تخم مرغ دارند تغذیه کنند.

روغن سویا

روغن سویا از نظر ویتامین E، دارو‌های ثروتمند پیشگیری از سرطان است و می‌تواند تضمین کند بهبود قدرت سیستم حسی اعصاب ذهن را تضمین کند. مادران می‌توانند به بچه‌ها فرصتی بدهند که در این میان مجموعه‌ای از سبزیجات سبز و روغن سویا را بخورند.

غلات

غلات که حاوی بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین‌های A، B و C هستند، به سلول‌های نادر و سیستم‌های حسی کمک می‌کنند. علاوه بر این، این دانه‌ها به باعث تقویت نشاط می‌شوند و فیبر آن‌ها می‌تواند به کنترل گلوکز بدن کمک کند.

جو دوسر

جو دوسر با داشتن ویتامین‌های E و B و عناصرمعدنی پتاسیم و روی می‌توانند به تمرینات ذهنی کودکان کمک کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: