کد خبر: ۲۳۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 20
افراد مبتلا به HIV در معرض ریسک بالا رویارویی با برخی بیماری های خاص هستند که برخی از آنها عمدتا با افزایش سن مرتبط هستند
شفاآنلاین>سلامت>مطالعات نشان می دهد افراد مبتلا به HIV با ریسک بالا انسداد مزمن ریوی و سرفه، بیماری قلبی، مرگ ناشی از بارداری و سپسیس (عفونت خون)، آنمی (کم خونی) و شکستگی های استخوانی روبرو هستند.

به گزارش شفاآنلاین ، محققان دانشگاه آنجلیا راسکین بریتانیا داده های مربوط به 20 مطالعه و 55 بیماری مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند افراد مبتلا به HIV در معرض ریسک بالا رویارویی با برخی بیماری های خاص هستند که برخی از آنها عمدتا با افزایش سن مرتبط هستند.

«لی اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما توانستیم برای اولین بار نشان دهیم که حتی با افزایش نرخ امید به زندگی در افراد مبتلا به HIV، این گروه جمعیتی با احتمال ابتلا به بیماری های مزمن روبرو هستند.»

طبق گزارشات، شمار افراد مبتلا به HIV، در حال کاهش است و حدود 1.8 میلیون نفر در سال مبتلا به این عفونت می شوند و HIV هنوز یکی از دغدغه های اصلی سلامت<Health> در جهان است.

با وجودیکه در سال های اخیر نرخ بهبود این بیماری به مراتب بهتر شده است، اما افزایش طول عمر و سیستم ایمنی ضعیف این گروه از بیماران به معنای وجود همزمان دو بیماری است و افراد مبتلا به HIV بیشتر با احتمال ابتلا به سایر بیماری ها روبرو هستند.

شیوع بیشتر بیماری های مرتبط با سن به خاطر ضعف مداوم سیستم ایمنی و التهاب ناشی از HIV  قابل توضیح است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: