کد خبر: ۲۳۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 19
به دلیل برخی مشکلات و مسائل مالی، داوطلبان کمتری تمایل به شرکت در دوره‌های تخصصی بیهوشی دارند و همین مسئله باعث می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، کشور در این حوزه دچار کمبود نیروی متخصص شود
شفا آنلاین>سلامت>سلیمی گفت: به دلیل تعرفه کم بیهوشی، افراد نخبه این رشته در حال مهاجرت به کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی هستند.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا سلیمی، معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی و رئیس انجمن متخصصان بیهوشی اظهار کرد: به دلیل برخی مشکلات و مسائل مالی، داوطلبان کمتری تمایل به شرکت در دوره‌های تخصصی بیهوشی دارند و همین مسئله باعث می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، کشور در این حوزه دچار کمبود نیروی متخصص شود.

او ادامه داد: حوزه بیهوشی(Anesthesia) در کشور از نظر کارایی بسیار با اهمیت است و خدمات ارائه شده به بیماران در سطح کیفی بسیار بالایی انجام می‌شود، اما به دلیل برخی کم لطفی‌ها، دستیاران پزشکی انگیزه زیادی به شرکت در دوره تخصصی بیهوشی ندارند و این می‌تواند زنگ خطری برای آینده کشور محسوب شود.

سلیمی افزود: مواد به کار رفته در حوزه بیهوشی، کیفیت و استاندارد‌های بین المللی را دارد و کشورمان از نظر مواد باکیفیت بیهوشی با هیچ مشکلی روبرو نیست.

تولید برخی از مواد بیهوشی در شرکت های دانش بنیان
رئیس انجمن متخصصان بیهوشی بیان کرد: در کشور ما برخی از مواد مورد نیاز بیهوشی را شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه تولید می‌کنند، اما بخشی از این مواد، وارداتی است؛ به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه و علیرغم اینکه اعلام کردند دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) جزو تحریم‌ها نیست، اما به دلیل انسداد کانال‌های مالی، نقل و انتقال پول جهت خرید برخی از اقلام بیهوشی، دچار مشکلات متعدد و محدودیت شده است.

او گفت: به دلیل تعرفه کم بیهوشی، افراد نخبه این رشته در حال مهاجرت به کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی هستند و خروج نیروی متخصص و نخبه از کشور در حوزه بیهوشی، باعث فرار سرمایه‌های کشور می‌شود.

سلیمی ادامه داد: اگر بخواهیم از خروج سرمایه‌های انسانی و نیرو‌های متخصص و مهاجرت آن‌ها به کشور‌های اروپایی و حاشیه خلیج فارس جلوگیری کنیم، باید بازنگری جدی بر تعرفه‌ها انجام دهیم که تعادلی بین هزینه‌های جاری و تورم و افزایش تعرفه خدمات پزشکی ایجاد شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: