کد خبر: ۲۳۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 18
بهترین راه برای جلوگیری از آلوده شدن به آمیب مغزخور، این است که افرادی که در آب شیرین گرم شنا می‌کنند، مراقب ورود آب به بینی‌شان باشند
شفا آنلاین>سلامت>آمیبی که گفته می‌شود با ورود به بدن انسان، مغز را از بین می‌برد و خیلی سریع قربانی خود را می‌کشدو   به نام   Naegleria fowleri  شناخته می شود.

به گزارش شفا آنلاین:براساس گزارش نیویورک تایمز این آمیب کمیاب<Rare Amoeba>، جان یک نفر دیگر را در کارولینای شمالی به دلیل یک آب‌تنی ساده، گرفته است. ادی گِری ۵۹ ساله زمانی که در دریاچه‌ای درحال شنا بود با آلوده‌شدن به این تک‌یاخته خطرناک مشهور به آمیب مغزخور ،جان خود را از دست داد. براساس اعلام مقامات بهداشت محلی، این آمیب کمیاب اما بسیار کشنده است.

این آمیب در آب‌های شیرین گرم یافت می‌شود و بیشتر افراد، در ایالت‌های فلوریدا و تگزاس مورد هجوم این تک‌یاخته قرار گرفته‌اند.

علایم اولیه بیماری می‌تواند شامل سردرد، حالت تهوع و استفراغ باشد. بیماری بسیار سریع رشد می‌کند و به‌ندرت قابل تشخیص است. بیشتر افراد آلوده، ظرف مدت یک تا دو هفته از دنیا خواهند رفت. آمیب از طریق بینی وارد بدن می‌شود و می‌تواند از طریق عصب بویایی به سمت مغز حرکت کند و به‌دنبال آن قادر خواهد بود به بافت‌های مغز انسان آسیب برساند.
مغزخور از راه دهان نمی‌تواند فرد را آلوده کند اما اگر از طریق بینی وارد بدن شودفعال می شود و فرد را دچار بیماری می کند.

این اتفاق معمولا هنگام شیرجه‌زدن، اسکی روی آب یا دیگر فعالیت‌های فرد در آب رخ خواهد داد. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اعلام کرده است بیشتر کسانی که به آمیب مغزخور آلوده شده‌اند، کودکان و افراد مسن و سه‌چهارم مبتلایان، مرد بوده‌اند.

بهترین راه برای جلوگیری از آلوده شدن به آمیب مغزخور، این است که افرادی که در آب شیرین گرم شنا می‌کنند، مراقب ورود آب به بینی‌شان باشند. پس با استفاده از گیره‌های مخصوص شنا، بینی خود را ببندید یا سرتان را بیرون از آب نگه دارید. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: