کد خبر: ۲۳۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 14
هر بیماری ژنتیکی که در والدین قابل تشخیص باشد در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا قابل شناسایی است و این خدمت اکنون در پژوهشگاه ابن سینا به زوج‌های بیمار ژنتیکی ارائه می‌شود
شفا آنلاین>سلامت> رئیس پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی به پیشرفت‌های پزشکی کشور در حوزه تشخیص بیماری‌های ژنتیکی اشاره کرد و گفت: اکنون ۴۰۰ بیماری تک ژنی با هزینه‌های کم قابل پیشگیری هستند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدرضا صادقی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: با انجام یک سری اقدامات می‌توان هم از نگرانی‌ها، آسیب ها و هزینه خانواده ها کاست و هم می توان نوزاد سالم و بدور از بیماری های تک ژنی به دنیا آورد.

وی ادامه داد: هر بیماری ژنتیکی که در والدین قابل تشخیص باشد در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا قابل شناسایی است و این خدمت اکنون در  پژوهشگاه ابن سینا به زوج‌های بیمار ژنتیکی ارائه می‌شود.

صادقی به ارائه مشاوره عمومی در این زمینه در پژوهشگاه ابن سینا اشاره کرد و گفت: با انجام یک سری اقدامات می‌توان از تولد فرزند مبتلا به بیماری تک ژنی جلوگیری کرد. با این کار علاوه بر کاهش دغدغه و نگرانی خانواده ها از هزینه های نظام سلامت هم کاسته می‌شود.

وی، خدمات ناباروری، سقط مکرر(Repeated abortion) و آندومتریوز را از جمله خدمات قابل ارائه در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری اعلام کرد و گفت: جهاد دانشگاهی به حیطه‌های درمان ناباروری ورود کند البته اکنون تعدادی مراکز جهاد دانشگاهی در حال ارائه خدمت به زوج‌های نابارور هستند.

رییس پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در این مرکز تخصصی سعی کردیم به موضوعاتی ورود کنیم که یا دیگر مراکز ارایه نمی شود یا اگر هم ارائه می شود در حد قابل قبولی نیست.

وی ادامه دارد: در این پژوهشگاه سعی شد در کنار ارائه خدمات درمانی به دنبال نوآوری در زمینه‌های مختلف باشیم تا مشکلی از مشکلات کشور برطرف شود و در این زمینه به موفقیت های بزرگی دست یافتیم، برای رفع مشکلات بیماران و ارائه خدمت بهتر به آنان، برنامه ریزی شده تا خدمات جدیدی در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ارائه شود که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

۲۰ درصد زوجین کشور نابارور هستند

همچنین علی صادقی تبار مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا در ادامه این نشست خبری، با بیان اینکه از هر پنج زوج یک زوج نابارور هستند یا به عبارتی ۲۰ درصد زوجین کشور نابارورند گفت: تلاش کرده ایم تمامی خدمات مورد نیاز زوجین نابارور را در یک مرکز ارائه دهیم.

وی به فعالیت ۷ کلینیک مرتبط با درمان ناباروری در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا اشاره کرد و افزود: درمان ناباروری، سقط مکرر، کنترل بارداری و سلامت مادر و جنین، رحم جایگزین ، آندومتریوز(Endometriosis)، سلامت جنسی و بیماری‌های سینه کلینیک‌های این مرکز هستند.

صادقی تبار گفت: در کلینیک سقط مکرر این مرکز، تا ۸۰ درصد موارد سقط مکرر منجر به درمان می‌شود که در نهایت بیشتر زوجین به طور طبیعی بچه دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین میزان درمان موفق ناباروری در حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد است، افزود: درمان ناباروری به تلاش و همت زوجین نیاز دارد که در این مسیر صبور باشند و روند درمان را به طور کامل دنبال کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: