کد خبر: ۲۳۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 14
صبح امروز برای لحظاتی وزش باد شدید در زابل به طوفان گردوخاک تبدیل شد و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به 900 متر کاهش داد.
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: صبح امروز طوفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به مرز2400 میکروگرم بر مترمکعب معادل 16 برابر حد مجاز رساند که برای تمامی گروه های سنی شرایط خطرناک و نامناسبی است.

به گزارش شفا آنلاین:غلامحسین عابدی  اظهار کرد:   صبح امروز برای لحظاتی وزش باد شدید در زابل به طوفان گردوخاک تبدیل شد و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به 900 متر کاهش داد.

وی ادامه داد: این طوفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به مرز2400 میکروگرم بر مترمکعب معادل 16 برابر حد مجاز رساند که برای تمامی گروه های سنی شرایط خطرناک و نامناسبی به شمار می رود.


رئیس اداره هواشناسی زابل با بیان اینکه با توجه به پیش بینی شرایط توسط هواشناسی مدیریت بحران ادارات پنج شهرستان شمالی استان را تعطیل کرد، گفت: شدت باد و گردوخاک امروز به حدی بود که علاوه بر ایجاد اختلال در جاده های شمال استان، موجب لغو پرواز تهران به زابل نیز شد.

عابدی تصریح کرد: هم اکنون سرعت وزش باد در زابل 90 کیلومتر بر ساعت است که شعاع دید افقی را به 1500 متر کاهش داده است.

وی افزود: روز گذشته وزش بادهای 120 روزه موجب تشکیل توده گردوغباری در شمال استان شد که رفته رفته به سایر نواحی نفوذ کرد و شعاع دید افقی در برخی نقاط نظیر زاهدان را به 2000 متر کاهش داد.

رئیس اداره هواشناسی زابل ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی فردا قدری از سرعت باد در شمال استان کاسته می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: