کد خبر: ۲۳۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 13
به طور متوسط روزانه بین ۷۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تماس با اورژانس تهران مواجه هستیم، که از این تعداد ۲۰ درصد مزاحمت‌های تلفنی است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: در شهر تهران برای اجرای بهتر مأموریت‌ها به 500 آمبولانس جدید نیاز داریم.


به گزارش شفا آنلاین:پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران در نشست خبری ضمن قدردانی از تلاش اصحاب رسانه گفت: امسال با توجه به شرایط و اهدافی که داشتیم بالای ۳۰۰۰ ماموریت روزانه داریم این موضوع در حالی است که نیروهای ما نسبت به سال قبل افزایش نداشته است.

وی گفت: به طور متوسط روزانه بین ۷۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تماس با اورژانس تهران <Tehran Emergency>مواجه هستیم، که از این تعداد ۲۰ درصد مزاحمت‌های تلفنی است.

صابریان تصریح کرد: ۳۳۰۰ تماس معمولا منجر به ارسال نیرو به بالین بیمار می‌شود و ۱۰۰۰ نفر به مراکز درمانی انتقال می‌یابند.


وی گفت: درحال زمان مدت زمان زمان انجام کل ماموریت‌ها کاهش داشته و از ۶۰ دقیقه به ۵۱ دقیقه کاهش یافته است. درحال حاضر حدود ۲۵۰ آمبولانس و ۲۰۰ موتورلانس در استان تهران در خدمت نیروهای اورژانس هستند.

صابریان گفت: تعداد ماموریت‌های اورژانس ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است، در حال حاضر مردم ترجیح می‌دهند نیروهای اورژانس بر بالین بیمار حاضر شوند و وی را معاینه کنند.

رئیس مرکز اورژانس تهران افزود: زمان رسیدن بر بالین بیمار بین ۱۴ تا ۱۶ دقیقه است، که این زمان رضایت بخش محسوب می‌شود.

 صابریان اضافه کرد: کد ۲۴۷ مربوط به پوشش سکته حاد قلبی است که روزانه بین ۸ تا ۱۲ نفر را از مرگ نجات می‌دهد. همچنین کد با ۷۲۴ برای پوشش سکته مغزی راه‌اندازی شده که روزانه ۱۰ نفر از مرگ نجات پیدا می‌کنند که این رقم در دو سال گذشته چشمگیر است. در حال حاضر نوار قلب بر بالین بیمار گرفته می‌شود که اگر فرد علائم سکته قلبی را داشته باشد به سرعت به بیمارستان انتقال پیدا می‌کند.

وی اذعان کرد: چند روز قبل دویست و سومین پایگاه اورژانس افتتاح شد، از سال ۹۶ تاکنون ۷۰ درصد پایگاه‌های شهری افتتاح شده است، توجه کنیم که افتتاح این پایگاه‌ها نیازمند همکاری سایر سازمان‌ها است.

صابریان گفت: تعداد ماموریت‌های اورژانس ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است، در حال حاضر مردم ترجیح می‌دهند نیروهای اورژانس بر بالین بیمار حاضر شوند و وی را معاینه کنند.

وی درباره استقرار نیروهای اورژانس در مترو گفت: قرار شد چند پایگاه در مترو ایجاد شود و برخی از مکان‌ها مورد تایید سازمان مترو نبود و موفق به ایجاد پایگاه نشدیم، در صورت تماس از مترو بلافاصله موتورلانس یا آمبولانس اعزام خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس تهران در خصوص امداد ریلی گفت: برخی از بیمارستان‌ها نزدیک خطوط مترو هستند و قرار بر این شد که تونلی ایجاد شود تا بتوانیم بیماران را به داخل بیمارستان انتقال دهیم . اجرای این کار نیازمند همکاری بین بخشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

صابریان گفت: برخی افراد تا ۲۰۰ بار روزانه برای اورژانس مزاحمت ایجاد می‌کنند و همچنین شاهد مزاحمت کودکان نیز هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد حملاتی به نیروها یا اورژانس هستیم به دلیل اینکه در برخی مواقع افراد دارای روحیه مناسبی نیستند که در این خصوص باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد، در شهر تهران شاهد ترافیک هستیم که باعث افزایش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار می‌شود، در مواقعی انتظارات غیرمعقول باعث بروز این حوادث می‌شود و باید در این خصوص معقول و منطقی برخورد شود. در مواقعی شاهدیم بیمار تقاضای تزریق آمپول‌های خاص را دارد که این موضوع نیز منطقی نیست.

صابریان گفت: روزانه ۳ تا ۵ برخورد با نیروهای اورژانس را داریم که منجر به شکایت می‌شود.

وی افزود: آموزش همگانی یکی از اهداف ما است، این رویکرد وجود داشته است و آموزش چهارشنبه آخر سال، آموزش در مدارس و سازمان‌های دولتی نیز کلاس‌های آموزشی برگزار شده است. ما با کمبود نیرو مواجهیم ولی این خدمات را ارائه می‌دهیم.

رئیس سازمان اورژانس تهران گفت: نیروهای اورژانس موظفند بیمار را به مراکز دولتی ارجاع دهند، اما متاسفانه پراکندگی بیمارستان‌ها و توزیع متخصصین به خوبی انجام نشده است، برخی بیمارستان‌ها متخصص مغز و اعصاب ندارند که ما مجبوریم بیمار را به بیمارستان دیگری منتقل کنیم. مراکز درمانی شرق استان تهران عموما شلوغ هستند و در اورژانس با این مشکلات مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تهران به ۵۰۰ آمبولانس نیاز دارد.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: باید به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک کد داشته باشیم و می‌توان حساب کرد که تهران به چه تعداد آمبولانس نیاز دارد. در حال حاضر فقط ۵۰ درصد استاندارد، آمبولانس داریم و برای تهران به حدود ۵۰۰ آمبولانس، بدون احتساب موتورلانس نیاز داریم.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: