کد خبر: ۲۳۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 09
متأسفانه بیماران هموفیلی جزء افراد معلول در جامعه محسوب نمی‌شوند و با اینکه دولت هزینه‌های زیادی بابت تأمین دارو‌های آن‌ها می‌پردازد، حمایت‌های رفاهی و اجتماعی از بیماران هموفیلی از سوی دولت انجام نمی‌گیرد
شفا آنلاین>سلامت>قویدل گفت:در بیست سال گذشته سالیانه ۴۵۰ نفر کودک هموفیلی متولد می‌شدند، اما امروزه این آمار به ۱۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش شفا آنلاین،احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران  در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بیماران هموفیلی در سال ۹۷ و امسال با مراجعه به کلینک‌های درمانی اقدام به تعویض مفاصل کرده‌اند که این اقدام کاری بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران افزود: عارضه پیروفیلاکسی، معلولیت مفصلی محسوب می‌شود  و کودکان تا ۱۵ سالگی از روش درمانی پیروفیلاکسی استفاده می‌کنند.

بیماران هموفیلی جزء افراد معلول در جامعه محسوب نمی‌شوند

قویدل با اشاره به اینکه امید به زندگی در بیماران هموفیلی نزدیک به طول عمر طبیعی مردم عادی است، اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از داروی بیماران هموفیلی از خون و فرآورده‌های پلاسمایی و بخش دیگری از فرآورده‌های نوترکیب مانند فاکتور ۷ و ۸ تولید می‌شود.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران اظهار کرد: کشور ما دومین تولید کننده داروی فاکتور ۷ در دنیا بعد از دانمارک است و فاکتور ۸ به ابتکار یک نهاد ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه بیماران هموفیلی جزء افراد معلول در جامعه محسوب نمی‌شوند و با اینکه دولت هزینه‌های زیادی بابت تأمین دارو‌های آن‌ها می‌پردازد، حمایت‌های رفاهی و اجتماعی از بیماران هموفیلی از سوی دولت انجام نمی‌گیرد.

قویدل افزود: حمایت سازمان‌های بیمه گر از بیماران هموفیلی ضعیف است و در حوزه پیشگیری از بروز بیماری هموفیلی صندوق‌های بیمه‌گر اقدام خاصی انجام نمی‌دهند و همکاری‌ آنها با سازمان هموفیلی ضعیف است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران افزود: سازمان‌های بیمه گر باید کمک کنند تا بیمار هموفیلی در کشور متولد نشود، در بیست سال گذشته سالیانه ۴۵۰ نفر کودک هموفیلی متولد می‌شدند، اما امروزه این آمار به ۱۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

آمار بیماران هموفیلی در ایران

وی در حال حاضر بالغ بر ۱۲ هزار بیمار هموفیلی در کشور شناسایی شده است، گفت: حمایت‌های کافی از بیماران هموفیلی و دیالیزی انجام نمی‌شود و این افراد جزء بیماران معلول به حساب نمی‌آیند و نمی توانند زودتر از افراد عادی بازنشسته شوند.

قویدل اظهار کرد: متأسفانه بیماران هموفیلی در حوزه اشتغال دچار مشکلات متعددی هستند چرا که بر اساس قانون بیمارانی که نمی‌توانند در جامعه مستقل زندگی کنند، معلول به حساب می‌آیند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: