کد خبر: ۲۳۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 08
استفاده از این روش باعث افزایش حجم‌ ریوی در بیماران می‌شود که تاثیر چشمگیری در کمک به بهبود تنفس دارد؛ به عبارتی ساده‌تر در این روش با قرار دادن وَلو، راه را برای رسیدن هوا به قسمت‌های سالم ریه باز می‌کنیم.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس بخش داخلی بیمارستان رسول اکرم گفت: عمل کاشت وَلو برای اولین بار و با استفاده از دانش بومی در کشور انجام شد.

به گزارش شفاآنلاین، سیاوش کورانی فوق تخصص بیماری‌های ریه و رئیس بخش داخلی بیمارستان رسول اکرم ، از بومی سازی شیوه جدیدی از درمان خبر داد و اظهار کرد: یکی از اختلالات شایعی که ممکن است مصرف کنندگان دخانیات به آن مبتلا شوند آمفیزم ریوی است؛ در این اختلال بافت ریه تخریب شده و کیسه‌های هوایی عملکرد خود را از دست می‌دهند که از عوارض جدی سیگارکشیدن محسوب می‌شود.

او بیان کرد: اغلب این بیماران برای درمان<cure>، احتیاج به کاهش حجم ریه پیدا می‌کنند؛ این عمل پیش از این با جراحی انجام می‌شد که عمل سختی بود اما امروزه روش‌های غیرتهاجمی و بدون جراحی برای درمان این دسته از مشکلات ریوی به وجود آمده است.

کورانی تشریح کرد: در بیماران آمفیزم در بخش تخریب شده بخشی شبیه به حباب ایجاد می‌شود که قسمت‌های سالم را هم تحت فشار قرار داده و مانع از عملکرد صحیح این قسمت‌ها می‌شود.

رئیس بخش داخلی بیمارستان رسول اکرم افزود: استفاده از دریچه اندوبرونکیال و قرار دادن آن در برونش یکی از این روش‌های غیر جراحی و موثر برای کاهش حجم ریه در بیماران با آمفیزم شدید است؛ در این روش سگمان ریه<Lung> درگیر توسط این دریچه‌ها بسته می‌شود و با جمع شدن قسمت درگیر بافت‌های سالم ریه که در قسمت های اطراف و یا زیر آن قرار گرفته باز می‌شود.

او ادامه داد: استفاده از این روش باعث افزایش حجم‌ ریوی در بیماران می‌شود که تاثیر چشمگیری در کمک به بهبود تنفس دارد؛ به عبارتی ساده‌تر در این روش با قرار دادن وَلو، راه را برای رسیدن هوا به قسمت‌های سالم ریه باز می‌کنیم.

کورانی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور این دریچه ها توسط تیم تحقیقات بیمارستان رسول اکرم و با همراهی بخش بیو فیزیک دنشگاه علوم پزشکی ایران ساخته شد و برای بیماران مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس بخش داخلی بیمارستان رسول اکرم یادآوری کرد: این روش برای اولین بار در کشور و در بیمارستان رسول اکرم(ص)  مورد استفاده قرار گرفت؛ لازم به ذکر است بیمار درمان شده با این روش هم بهبود داشته و حال مساعدی دارد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: