کد خبر: ۲۳۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 07
این چشم مصنوعی قادر است چشم سالم انسان و وضعیت چشم مبتلا به خشکی را با دقت بالایی شبیه‌سازی کند و امکان آزمایش داروهای مختلف را بدون خطر آسیب به چشم در اختیار گذارد.
شفا آنلاین>سلامت> محققان دانشگاه پنسیلوانیا با استفاده از یک تراشه الکترونیکی نوعی چشم مصنوعی انسان ساختند که قابلیت پلک زدن دارد و امکان مدل‌سازی بیماری‌های چشم از جمله خشکی چشم و آزمایش داروها را امکان‌پذیر می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:محققان برای ساخت این چشم مصنوعی،<artificial eye> با استفاده فناوری چاپ سه‌بعدی یک چهارچوب متخلخل به اندازه سکه و با شکلی شبیه به لنز چشمی ساختند و سپس روی این چهارچوب سلول‌های چشم انسان را کشت کردند. سلول‌های قرنیه در حلقه داخلی چشم مصنوعی که به رنگ زرد است رشد کرده و سلول‌های بافت ملتحمه که بخش سفید چشم را پوشش می‌دهند، در حلقه خارجی که به رنگ قرمز است رشد کردند.

لایه‌ای از جنس ژلاتین که به صورت مکانیکی و با سرعت پلک زدن انسان روی چشم مصنوعی حرکت می‌کند، نقش پلک را ایفا می‌کند. پلک این چشم اشک مصنوعی خارج شده از یک لوله اشک آبی رنگ را در سطح چشم پخش می‌کند تا لایه اشک چشم انسان را شبیه‌سازی کند.

این چشم مصنوعی قادر است چشم سالم انسان و وضعیت چشم مبتلا به خشکی را با دقت بالایی شبیه‌سازی کند و امکان آزمایش داروهای مختلف را بدون خطر آسیب به چشم در اختیار گذارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: