کد خبر: ۲۳۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 06
بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی که در بخش ویژه بستری می شوند بسیار موثر است، زیرا ثابت شده که استفاده از شیر مادر هم در زمینه رشد نوزادان و مقابله با عفونت ها و ترخیص سریع تر تاثیر دارد
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بانک شیر مادر تبریز، اهواز و شیراز شروع به کار کرده و تا پایان سال، در ۶ شهر دیگر کشور شاهد راه اندازی بانک شیر مادر خواهیم بود.

به گزارش شفاآنلاین، علیرضا رئیسی، افزود: افتتاح بانک شیر مادر یکی از اقدامات جدید وزارت بهداشت محسوب می شود که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی که در بخش ویژه بستری می شوند بسیار موثر است، زیرا ثابت شده که استفاده از شیر مادر هم در زمینه رشد نوزادان و مقابله با عفونت ها<Infections> و ترخیص سریع تر تاثیر دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، افزود: در این مراکز، آموزش شیردهی نیز به مادران انجام می شود. همچنین، دستگاه هایی در این مراکز وجود دارد که شیرهای اهداشده را پاستوریزه می کند و سپس در فرآیند خاصی سرد شده و نگهداری می شود.

رئیسی تصریح کرد: مادری که شیر اهدا می کند نیز از نظر سلامت و بیماری های عفونی کنترل می شود تا با خیال راحت این شیرهای اهدا شده در اختیار بخش های ویژه نوزادان قرار بگیرد. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: